پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یاسر خاسب: در پردیس تئاتر تهران (خاوران) مزاحم نداریم

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از کیمیا نیوز، پردیس تئاتر تهران (خاوران) بعد از سال‌ها انتظار بالاخره افتتاح شد. از جمله اولین کسانی که این روزها در این پردیس اجرا دارد، یاسر خاسب است که «هدیه مرموز» را روی صحنه برده است.

یاسر خاسب در مورد اجرای «هدیه مرموز» در پردیس تازه تاسیس تئاتر تهران گفت: «این نمایش تاکنون در کشورهای بسیاری هم چون آمریکا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، سوئیس، هلند، لهستان، برزیل، دانمارک، هند و تونس اجرا شده و در ایران نیز در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر و سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رفته است. این بار با دعوت شهرام کرمی سرپرست پردیس تئاتر تهران تصمیم گرفتیم «هدیه مرموز» را به مجموعه تحت سرپرستی او بیاوریم.»

سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» با اشاره به شکل‌گیری آکادمی تخصصی حرکت در پردیس تئاتر تهران ادامه داد: «طبق صحبت‌هایی که با کرمی داشتیم، احتمال شکل‌گیری آکادمی تخصصی حرکت هم در این مکان وجود دارد. در واقع ما خط‌شکن‌هایی هستیم که روی میدان مین می‌رویم تا راه برای دیگر دوستان مان باز شود.»

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-02-11 15:46:54Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

طراح و اجراگر پرفورمنس «ابر» (CLOUD) به همراه دودا پایوا، هنرمند برزیلی افزود: «پردیس تئاتر تهران، مجموعه‌ای است که بسیار حساب شده و دقیق ساخته شده و در ایران و شاید حتی در خاورمیانه نمونه مشابه ندارد. مجموعه‌ای که تنها نیازش، اطلاع‌رسانی و تبلیغات است. شکل‌گیری این پردیس را می‌توان در جهت خلاف تمام اندیشه‌هایی دانست که از تمام ایران بر تهران و از تمام تهران بر مرکز آن تمرکز کرده‌اند. ما در پردیس تئاتر تهران حتی اگر یک تماشاگر پر انرژی داشته باشیم که بداند چرا به تماشای تئاتر آمده است، راضی خواهیم بود.»

خاسب با اشاره به ویژگی‌های مثبت این پردیس توضیح داد: «یکی از نکات مثبت پردیس تهران این است که هیچ عامل مزاحمی در آن وجود ندارد و برخلاف سالنی مانند تالار وحدت که ممکن است روزی در آن شاهد مراسم ختنه‌سوران نوه فلان مسئول و عروسی فرزند بهمان مسئول باشیم، صرفا مختص تئاتری‌هاست. مانند سفره بزرگی که پهن شده است و می‌تواند میزبان هر نوع تئاتر از کلاسیک تا فیزیکال باشد.»

این هنرمند در واکنش به این پرسش که آیا دوری پردیس تئاتر تهران مشکلی در جذب مخاطب نیست، پاسخ داد: «نکته‌ای که بر آن تاکید دارم این است که هیچ راهی دور نیست. ما برای رسیدن به طبیعت، از تهران می‌کَنیم و تا شمال، جنوب، شرق، غرب یا مرکز ایران می‌رویم با این اندیشه که آن‌چه در مقصد منتظرمان است، ارزش زمان و سختی‌ای را که تحمل می‌کنیم، دارد. پردیس تئاتر تهران نیز همین گونه است و به جرات می‌گویم مالیدن پیه حرکت از هر نقطه تهران برای رسیدن به پردیس خاوران ارزشش را دارد. راه چندان دوری هم نیست و با افتادن در اتوبان امام علی جنوبی، از آن‌‌چه برای دیدنش زمان صرف کرده‌اید، پشیمان نمی‌شوید.»

نمایش «هدیه مرموز» با کارگردانی و بازی یاسر خاسب به شیوه تئاتر فیزیکال، تولد تا مرگ انسان را در ارتباط با عروسکی از دنیایی دیگر به تصویر می‌کشد. «هدیه مرموز» هر روز به مدت زمان ۳۰ دقیقه از ساعت ۱۸:۳۰ در پردیس تازه تاسیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.