پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گفتگو با مهدي زمانپور كياسري، كارگردان مستند مشتي اسماعيل

زمانپور کیاسری، کارگردان مستند «مشتی اسماعیل» گفت: فیلمی راجع به «مش تقی» در دست تحقیق دارم که در مورد تقی علایی، پیرمرد 80 ساله ورامینی است که در سال 42 در مقابل رژیم حاکم ایستاد. خیلی وقت است که منتظر پاسخ سازمان حمایت کننده هستم.

2

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه ساري، مهدی زمانپور کیاسری، کارگردان مستند «مشتی اسماعیل» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: مستند مشتي اسماعيل در جشنواره بزرگ فیلم بمبئی که در 14 تا 21 اکتبر در هند برگزار شد، شركت كرد.

وي در اين رابطه گفت: این فیلم به طور همزمان با جشنواره بزرگ بمبئي در جشنواره نیوکالدنیا (جزیره ای در اقیانوس آرام، مستعمره فرانسه) نیز حضور پيدا كرد.

 

مستند «مشتی اسماعیل» تا کنون در حدود 30 جشنواره داخلی و خارجی حضور داشته است. روسیه، آمریکا، بنگلادش، مصر، قطر، ایتالیا و سوئیس از جمله میزبانان این فیلم بوده‌اند.

 

کیاسری با تاکید بر اینکه تمام بینندگان «مشتی اسماعیل» از آرامش زندگی این مرد نابینا خوششان آمده بود، گفت: در گفت‌وگوهایم با تماشاگران خارجی این فیلم متوجه شدم که همه آنها متاثر از این پیام فیلم هستند که باید با مشکلات جنگید و شکرگذار خداوند بود تا به آرامش رسید.

 

وی افزود: مدیر فرهنگی یکی از معتبرترین کلیساهای سوئیس در ژنو وقتی مستند «مشتی اسماعیل» را در جشنواره ویزیون دوریل دید از من خواست تا اجازه دهم این فیلم را در کلیسا به نمایش بگذارد. او می‌گفت «اکثر مراجعه کنندگان به کلیسا افرادی مایوس هستند و می‌گویند زندگی برای ما لذتبخش نیست. این فیلم می‌تواند آنها را از این حال بیرون آورده و نشاط ببخشد. مطمئن هستم امید بالایی که در زندگی این پیرمرد وجود دارد می‌تواند به آنها سرایت کند.» نهایتا 7 اکتبر این مستند در آن کلیسا به نمایش گذاشته شد و بازتاب بسیار خوبی داشت.

 

این کارگردان در خصوص نظر تماشاگران این فیلم در کلیسا گفت: یکی از آنها می‌گفت به نظر من مشتی اسماعیل دیگر یک فرد زمینی نیست بلکه آسمانی است. بیننده دیگر می‌گفت من با دیدن این فیلم نگاهم به زندگی تغییر کرد. بیننده بعدی هم می‌گفت ما خیلی ثروتمندیم اما ذره ای از ثروت مشتی اسماعیل را نداریم، او با این ثروت معنوی که دارد ثروتمند واقعی است.

 

کیاسری در پاسخ به این سوال که آیا اثری تازه‌ای در دست تولید دارید گفت: فیلمی راجع به «مش تقی» در دست تحقیق دارم که در مورد تقی علایی، پیرمرد 80 ساله ورامینی است که در سال 42 (قیام خونین 15 خرداد ) در مقابل رژیم حاکم آن زمان ایستاد و 2 سال نیز زندان را تحمل کرد.

 

وی تاکید کرد: خیلی وقت است که منتظر پاسخ سازمان حمایت کننده هستم و امیدوارم قبل از فوت خودم و شخصیت فیلم این امر به نتیجه برسد.

 

2 نظرات
  1. حمیدصالحی کیاسری می گوید

    آقای زمانپور همشهری گرامی امیدوارم همیشه موفق باشی.همه بادیدن این فیلم نعمتهای خداروشکرمیکنند.

  2. كياسري می گوید

    زنده باد به جوانان اين منطقه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.