پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گشت رصدی باشگاه نجوم ساری در روستاي لالا

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، باشگاه نجوم ساری در روزهای ۹ و ۱۰ مرداد ماه، گشت رصدی به مقصد روستاي لالا وقاقع در دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه برگزار خواهد کرد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از باشگاه نجوم ساري، باشگاه نجوم ساری در روزهای ۹ و ۱۰ مرداد ماه 1393، گشت رصدی به مقصد روستاي لالا وقاقع در دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه برگزار خواهد کرد.

 

براي ديدن تصوير در اندازه بزرگتر روي آن كليك كنيد.

 

Rasad-Kiasar-lala

 

جزئیات گشت رصدی باشگاه نجوم ساری به مقصد روستای “لالا” در نزدیکی کیاسر:

حرکت از ساری، ساعت ۱۵ روز ۹ مرداد می‌باشد.

 

محل دقیق حرکت به زودی به اطلاع افرادی که ثبت نام کنند خواهد رسید.

 

پس از رسیدن به مقصد و برپایی چادرها، تلسکوپ ها و اسکان یافتن در محل رصد، تا غروب آفتاب فرصت گردش در طبیعت زیبای روستای لالا و عکاسی از مناظر زیبای آن وجود خواهد داشت. همچنین عکاسی و رصد از غروب خورشید با استفاده از فیلترهای خورشیدی مخصوص نیز برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

 

با تاریک شدن هوا، رصد اجرام اعماق و عکاسی از آسمان تاریک منطقه شروع خواهد شد. همچنین اساتید باشگاه به معرفی صورت های فلکی و همچنین آموزش رصد و عکاسی در شب خواهند پرداخت. کمی بعد، غروب ماه سوژه ای بسیار زیبا برای رصد و عکاسی خواهد بود.

 

بعد از صرف شام، با توجه به آسمانی که حالا با غروب ماه تاریک تر شده است، فرصت تازه ای برای رصد اجرام ژرف آسمان به وجود می آید.

 

پس از رصد بیشتر اجرام قابل رؤیت در آسمان، حدود ساعت ۲ بامداد اتوبوس باشگاه به سمت شهر کیاسر حرکت می کند، که افرادی را که مایل به استراحت یا خواب هستند به محل سکونت در نظر گرفته شده در شهر کیاسر می رساند. همچنین برای بقیه افراد رصد آسمان تا طلوع خورشید ادامه خواهد داشت.

 

با طلوع خورشید و بازگشت افراد سکونت یافته در شهر، و پس از صرف صبحانه، گشت زنی در طبیعت زیبای این روستا و بازدید از مناطق دیدنی انجام خواهد شد.

 

پس از کمی استراحت، حدود ساعت ۱۱ صبح اتوبوس باشگاه محل رصد را به مقصد ساری ترک خواهد کرد و تا ظهر همه عزیزان در ساری به محل شروع حرکت بازگردانده خواهند شد.

 

*توجه: شرکت در این رصد نیازمند هیچ پیش نیاز نجومی نمی باشد و تمامی علاقمندان به نجوم می توانند با شرکت در رصد، با آموزش توسط اساتید باشگاه نجوم ساری اطلاعات رصدی خود را افزایش دهند.

 

نحوه ثبت نام:

۱- حضوری: افرادی که مایل به ثبت نام حضوری می باشند، روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح به نشانی “ساری – خیابان سلمان فارسی – فلکه گلها – جنب دبیرستان شهیدان رجایی و باهنر – کانون شهید آوینی” مراجعه نموده و ثبت نام نمایند.

 

*توجه: در صورت اعلام چهارشنبه به عنوان عید فطر و تعطیلی رسمی، ثبت نام حضوری در روز چهارشنبه انجام نخواهد شد.

۲- غیر حضوری: افرادی که میخواهند به صورت غیر حضوری ثبت نام نمایند، مبلغ ثبت نام را به کارت با مشخصات زیر ارسال نموده و ایمیلی به آدرس sarisky@yahoo.com ارسال نمایند که “نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس، شماره شناسنامه، مبلغ واریزی، ۴ رقم آخر شماره کارت پرداخت کننده، تاریخ و ساعت دقیق پرداخت، و شماره سریال پرداخت درج شده بر روی کاغذ رسید” در آن نوشته شده باشد.

مشخصات کارت:

کارت به شماره ۶۱۰۴۳۳۷۹۷۵۳۲۲۱۵۵ بانک ملت، به نام پرهام سعیدی

 

هزینه ثبت نام:

هزینه گشت رصدی شامل ۲ وعده غذا، اسکان، بیمه و آموزش نجوم آماتوری و عکاسی، ۶۰٫۰۰۰ تومان می باشد.

اعضای باشگاه نجوم ساری با احتساب ۱۰% تخفیف، ۵۴٫۰۰۰ تومان پرداخت نمایند.

 

*توجه: با توجه به ظرفیت محدود، اولویت با افرادی است که زودتر هزینه را پرداخت کرده باشند. ثبت نام تا موقع پر شدن ظرفیت ادامه خواهد داشت.

 

برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۶۳۳۹۴۰۰۱ “آقای احمدی” تماس بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.