پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گشت خودرویی با دوربین در شهرهای مازندران فعال می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرهنگ پاسدار مهدی باقری امروز در نشست خبری مشترک مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری ساری و رئیس پلیس راهور مازندران با اصحاب رسانه مازندران در محل آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک شهرداری ساری با تبریک گرامی‌داشت هفته خبرنگار و اصحاب رسانه، اظهار داشت: فعالان رسانه ای استان در ارتقا فرهنگ ترافیک مازندران نقش آفرینی کنند.

وی افزود: باید تلاش در راستای فرهنگ‌سازی برای کاهش حوادث فوتی و جرحی در استان دوچندان شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش و جایگاه بسیار مهمی در آگاهی‌بخشی و تغییر عادات دارند، تصریح کرد: نقطه و حلقه گمشده ما در ترافیک؛ آموزش است و حلقه واسط بین خانواده و پلیس رسانه‌ها هستند و در شرایط کنونی در ابعاد گوناگون نقش موثری در ارتقا فرهنگ ترافیکی داشته باشیم.

باقری با بیان اینکه رسانه‌ها حلقه گمشده را در حوزه ارتقا حقوق شهروندی نقش اساسی ایفا کنند، افزود: خبرنگاران برای پرهیز از رفتارهای پرخطر که در جامعه ما به وضوح قابل رویت است باید قلمفرسایی و فرهنگ‌سازی کنند.

وی با اعلام اینکه در اجرای حقوق شهروندی هنوز نتوانستیم آنچه که در خور ملت است به نتیجه مطلوب برسیم، تصریح کرد: رسانه‌ها در اشاعه فرهنگی و بهبود رفتار شهری باید نقش اساسی ایفا کنند و آمیزه‌های دینی را به صورت علمی و عملی در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.

باقری با بیان اینکه امروز آموزش در مقوله ترافیک یک حلقه گمشده است، افزود: رسانه‌ها باید در ارتقا فرهنگ ترافیک در جامعه نقش هدفمندی ایفا کنند و ابزارهای فرهنگی می‌تواند در افزایش امنیت ترافیکی نقش اساسی ایفا کند.

وی با اعلام اینکه بسترهای فرهنگی شرط لازم برای تحقق تغییرات اجتماعی بوده و رسانه‌ها باید در ارتقا این عادات فرهنگی مثبت تلاش دوچندان صورت دهند، گفت: رسانه‌ها باید ارتقا امنیت ترافیکی را که سبب تحقق حقوق شهروندی می‌شود نقش آفرین باشند.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه مطبوعات از طریق ارتقا سطح آگاهی و مشارکت اجتماعی در آموزش فرهنگ ترافیک تاثیر اساسی را در افزایش حقوق شهروندی دارند، تصریح کرد: عمده ترین تصادفات درون شهری مازندران ناشی از عدم رعایت مقررات ترافیکی ناشی از عدم رعایت عابران پیاده و دومین عامل تصادفات را راکبان موتورسیکلت را تشکیل می‌دهند.

باقری با بیان اینکه در 4 ماهه نخست امسال بر اساس آمار پزشکی قانونی با همت مردم، مسئولان و پلیس شاهد کاهش 13 درصدی تصادفات درون شهری در استان بودیم، افزود: تصادفات جرحی نسبت به مدت گذشته 4 ماهه سال گذشته نیز کاهشی را شاهد بودیم.

وی از افزایش 11 درصدی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در سطح شهرهای استان مواجه بودیم، یادآور شد: در 4 ماهه امسال با 163 موتورسوار متخلف برخورد جدی صورت دادیم.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه 40 هزار مورد نقل و انتقال پلاک خودرو در سطح استان طی 4 ماهه امسال صورت گرفته است، تصریح کرد: مازندران دارای 105 آموزشگاه راهنمایی و رانندگی پایه اول تا سوم بوده که مبادرت به آموزش علاقمندان به رانندگی کرده که در 4 ماهه امسال 140 هزار فقره گواهینامه راهنمایی و رانندگی در استان صادر شده است.

وی از راه اندازی گشت نامحسوس در تمامی شهرهای استان خبر داد و گفت: گشت خودرویی نصب با دوربین در شهرستان ساری به‌زودی نصب می‌شود.

فرهنگ سازی مردمی برای آزمایش بتن واحدهای مسکونی شهروندان

احمد گوران مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری با تقدیر از مهدی عبوری شهردار ساری به واسطه واگذاری آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک به این سازمان، افزود: ارتباط نزدیکی بین حمل و نقل و ترافیک و مسائل عمرانی وجود دارد و از این حیث آزمایشگاه خاک زیرمجموعه سازمان ترافیک شده است.

وی با بیان اینکه نظارت عالیه پروژه‌های شهری بر عهده شهرداری است، گفت: تمام ساخت و سازهایی که در مناطق مختلف شهری انجام می‌شود نمونه برداری و صحت و عیب بتن را گزارش دهیم تا شاهد حوادث ناگوار ناشی از ساخت و ساز غیرمجاز نباشیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری با اشاره به اینکه رسانه‌ها از مردم بخواهند تا آزمایشگاه خاک صحت آزمایش بتن سازه در دست احداث واحد مسکونی آنان را اعلام کند، تصریح کرد: 100 درصد پروژه‌های عمرانی شهرداری ساری توسط آزمایشگاه خاک نمونه برداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری با بیان اینکه اگر مسائل فرهنگی را در بین مردم نهادینه نکنیم هیچگاه در فعالیت‌های خود موفق نیستیم، افزود: اصلاح هندسی در سطح شهر به صورت متعدد انجام ولی هنوز مشکلات ترافیکی در بافت مرکزی شهر ساری داریم.

گوران با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی و فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها نقش اثرگذاری برای ارتقا فرهنگ ترافیکی و کاهش معضل ترافیک در جامعه خواهد داشت، گفت: 88 درصد مشکل اصلی اجتماعی مردم در سطح شهر مسائل ترافیکی بوده است.

وی با بیان اینکه افزایش ایمنی رانندگان و عابران پیاده یکی از دلایل کاهش ترافیک و حوادث در سطح شهر خواهد شد، گفت: با ارتقا فرهنگ ترافیکی شاهد کاهش آمار تخلفات در سطح شهر و استان خواهیم بود.

این مسئول شهرداری ساری با اشاره به اینکه ساری به سمت شهرهای دارای ترافیک بالا نظیر شهرهای بزرگ ایران سوق یافته است، افزود: شهر ساری سال گذشته در یک روز شاهد ترافیک زیست محیطی بوده است.

نظارت جدی بر ساخت و سازهای شهرداری ساری

علیرضا سعیدی مدیر آزمایشگاه فنی خاک و مکانیک شهرداری ساری اظهار داشت: عدم کنترل کیفی مصالح ساختمانی سبب خسارات بسیاری در مواقع بروز حوادث ناشی از زلزله می‌شود.

وی افزود: آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک شهرداری ساری با همت شهردار مرکز استان در سال 94 تاسیس شده است و تاکنون موفقیت‌هایی در حوه بررسی پروژه‌های عمرانی صورت گرفته است.

سعیدی با اشاره به اینکه مقاوم سازی پروژه‌های ساختمانی، کنترل کیفی مصالح و ارتقا سطح علمی دانشجویان، محققان و همکاران شهرداری ساری از اهداف تشکیل این مرکز بوده است، تصریح کرد: نحوه کنترل بر ساخت و سازهای شهری در کاهش تلفات مالی و جانی ناشی از ساخت و سازها خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنترل پروژه‌های شهرداری ساری و شهروندان در سه شیفت کاری انجام می‌شود، افزود: پروژه زیرگذر هلال احمر، بوستان ولایت بخشی از پروژه‌هایی در شهرداری ساری بوده که توسط این مرکز صورت گرفته است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.