پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارش از وضعیت دپوی زباله ساری در پشتکوه چهاردانگه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، امروز شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، سید محمد حسین سلطانی بخشدار چهاردانگه به همراه مهندس بهرام محمدپور رییس اداره جهاد کشاورزی و سید جلال موسوی رییس محیط زیست بخش چهاردانگه از محل دفن زباله شهر ساری در گویچاله در پشتکوه بازدید نمودند.

6

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، امروز شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، سید محمد حسین سلطانی بخشدار چهاردانگه به همراه مهندس بهرام محمدپور رییس اداره جهاد کشاورزی و سید جلال موسوی رییس محیط زیست بخش چهاردانگه از محل دفن زباله شهر ساری در گویچاله در پشتکوه بازدید نمودند.

 

زباله شهر ساری الان نزدیک به ۱۱ سال با طی مسافتی ۱۳۰ کیلومتری در محل گویچاله پشتکوه در کنار جاده اصلی، ساری – کیاسر – سمنان و در مرتفع ترین قسمت بخش چهاردانگه دفن می شود. ابتدای امر قرار بود انتقال زباله ساری به این منطقه کوتاه مدت باشد. اما چرا تا کنون اقدامی برای ساخت کارخانه زباله سوز انجام نشده است برای همه به خصوص مردم محروم و صبور بخش چهاردانگه جای سوال جدی می باشد.

 

zobaleh-10

 

مشاهدات میدانی ز بازدید محل دپوی زباله شهر ساری در پشتکوه چهاردانگه به شرح ذیل می باشد.

 

*تردد کامیون های زباله بدون برنامه در تمام ساعت شبانه روزی انجام می گیرد در صورتی که طبق توافق قبلی تردد کامیون حامل زباله در روز ممنوع می باشد.( با توجه به وضعیت جاده ساری – کیاسر – سمنان تردد روزانه خطرات جدی برای مسافران را در پی دارد)

 

*تعدادی کارگر افاغنه در داخل زباله و به شکل خیلی ناجوری در حال جداسازی زباله های بازیافتی بودند، در صورتی که باید این جدا سازی در محل تولید زباله انجام شود!

 

*زباله فقط در این مکان تخلیه می شود و هیچ گونه فعالیتی برای بی خطر کردن آن زباله انجام نمی شود.

 

zobaleh-13

 

*شیرابه های زباله که فوق العاده خطرناک می باشند جمع آوری نمی شود و یا اگر انجام می شود بسیار ناقص و اندک.( حوضچه های شیرابه خاکی بودن و در نتیجه شیرابه در خاک نفوذ می نماید و باعث آلودگی خاک و آب های زیر زمینی می شود.)

 

*دستگاه تصفیه شیرابه خراب بوده و کارگری که در آنجا مشغول کار بود می گفت الان سه روز دستگاه از کار افتاده است اما تمام شواهد نشان می داد که از زمان خرابی آن مدت زیادی گذشته است. و ظرفیت تصفیه آن خیلی کم به نظر می رسد.

 

*در حفاری های انجام شده مسیل ها بسته شده، بارش باران و برف نمی تواند از مسیر خود وارد دره ها شده و این عمل باعث می شود شیرابه را با خود در خاک نفوذ دهند و باعث آلودگی آبهای زیر زمینی و خاک شود.

 

*شیرابه زباله در پایین دست محل دفن زباله جاری شده است که باعث می شود آبی که وحوش از آن استفاده می نمایند آلوده باشد.

 

zobaleh-8

 

سید محمد حسین سلطانی بخشدار چهاردانگه ضمن ابراز تاسف از دفن غیر اصولی زباله در پشتکوه چهاردانگه گفت: تمام تلاش های خود را برای کوتاه مدت بر دفن بهداشتی، جمع آوری صحیح شیرابه و تصفیه آن، تردد قانونمند کامیون های حامل زباله انجام خواهم داد و همچنین پیگیری های لازم و قانونی را در تمام سطوح از فرمانداری، استانداری و نمایندگان محترم مجلس انجام می دهم تا انتقال زباله به بخش چهاردانگه با تسریع در ساخت و تکمیل کار خانه زباله سوز به طور کامل جمع شود.

 

6 نظرات
  1. سرباز معلم می گوید

    متشکریم بخشدار عزیز.
    متاسفانه … نه تنها برای جلوگیری زباله تلاش نمیکرد.بلکه بنا به دلایلی مانع اعتراض اهالی بخش نیز میشد.

  2. عباس پور می گوید

    ضمن تقدیر و تشکر از بخشدار محترم جناب آقای سلطانی، ریاست محترم جهاد کشاورزی بخش جناب آقای مهندس محمدپور و ریاست محترم محیط زیست جناب آقای مهندس موسوی
    امیدوارم تیم یاد شده فوق در ادامه مسیر، پیگیری های لازم تا حصول نتیجه را داشته باشند
    طرح موضوع برای منطقه حیاتیه

  3. رییسیان می گوید

    درود بر آقای سلطانی عزیز

  4. احمدیان می گوید

    از زحمات بخشدار عزیز جناب آقای سلطانی تقدیر و تشکر میکنم و امیدوارم هر چه زودتر این اقدامات انجام شود.

  5. هم ولایتی می گوید

    باسلام واحترام
    معمولا این عزیزان هم عکس یادگاری می گیرندقولهایی می دهندمثل مسئولین قبلی ومی روندواما…………..

    1. نظامی می گوید

      با سلامت خدمت شما دوست گرامی
      بحث طولانی و با مقدمه ندارم
      فقط اینکه سه سوال دارم
      آیا اگر اتفاقی بیفتد با این لحن بهتر است یا با لحنی خواسته ای ؟
      شک ندارم که لحن شما جز حاشیه سازی چیز دیگری نیس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.