پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گزارشی از حضور رسانه های مازندران در بیست و دومین جشنواره مطبوعات

بیست و دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های و پایگاه های خبری کشور در حالی برگزار شد که حضور رسانه ها در این جشنواره فرصتی است برای آنها تا برای یک هفته با جمع شدن دور هم کمی از مشکلات، سختی ها و دغدغه هایشان به مردم و مسئولین بگویند.

0

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: بیست و دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های و پایگاه های خبری کشور در حالی برگزار شد که حضور رسانه ها در این جشنواره فرصتی است تا آنها برای یک هفته با جمع شدن دور هم کمی از مشکلات، سختی ها و دغدغه هایشان با مردم و مسئولین  در میان بگذارند و همچنین مردم با رسانه ها.

 

در این جشنواره همچون سالهای گذشته اگر چه رسانه های مازندران هم حضور داشتند ولی تعداد کمی این رسانه ها در واقع جرات کرده بودند در این فستیوال رسانه ای شرکت کنند. فضای غریبی برای آنها در کنار دیگر رسانه های استان های کشور به وجود آورده بود.

 

پایگاه خبری چهاردانگه در سال گذشته با مشکلات و ریسک زیاد و بدون هیچ کمک مالی مسئولین بخش و استان در بیست و یکمین جشنواره مطبوعات کشور حاضر شده بود، امسال نیز عزم خود را برای شرکت در این نمایشگاه جزم کرده و ثبت نام اولیه آن را انجام داده بود ولی متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی  و عدم حمایت مسئولین و مراکز اقتصادی موجود در منطقه، نتوانست در این جشنواره حضور پیدا کند. شاید فقط با کمی حمایت ما هم می توانستیم همچون سال گذشته و با صلابت بیشتری با حضور خود در این جشنواره بین المللی بخشی از معرفی بخش پهناور اما محروم چهاردانگه را در پایتخت به دوش بکشیم. ولی حیف و صد حیف …

 

امسال در بیست و دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کشور تنها سه رسانه مکتوب و مجازی به همراه غرفه ی اداره کل ارشاد استان مازندران حضور داشتند. رسانه مکتوب پیک سبز که چاپ و دفتر اصلی آن در تهران بوده و تنها یک دفتر در شهر چالوس داشت و در واقع رسانه ی سراسری بود که به طور هفتگی ( هفته نامه ) چاپ می شود. مجموعه گروه خبری « خزر امروز » با مدیریت آقای عبدالله سعیدی کیاسری که هم پایگاه خبری خزر پرس به عنوان رسانه مجازی و هم دو هفته نامه « صبح خزر » و ماهنامه « خزر امروز » را به عنوان دو رسانه مکتوب زیر چاپ داشتند. و پایگاه خبری « بلاغ » سه رسانه ای ای بودند که از استان مازندران در این جشنواره حضور پیدا کرده بودند.

 

به نمایندگی از رسانه های مازندران فرصتی داست داد تا پای درد دل مدیران یکی از رسانه های مازندران که در این جشنواره شرکت کرده بود بنشینیم و از چگونگی شرکت این رسانه ها در جشنواره و وضعیت آنها آگاه شویم.

 

عبدالله سعیدی کیاسری مدیر مسئول و صاحب امتیاز مجموعه رسانه ای خبر امروز در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد مشکلات پیشرو برای حضور در این جشنواره گفت: هم ما و هم دیگر رسانه های استانی و با توجه به اینکه ما برای اولین بار با مجموعه رسانه ای خزر امروز در جشنواره مطبوعات شرکت کرده بودیم معتقدیم که در جانمایی غرفه نمایشگاه برای رسانه های استانی و منطقه ای کمی اجحاف شده. در حالی که می دانیم اکثر این رسانه های استانی و منطقه ای به صورت مستقل و خصوصی اداره می شوند متاسفانه بدترین قسمت مصلی را به این گروه اختصاص دادند. این در حالی است که رسانه هایی که با پول و حمایت ادارات دولتی، شهرداری ها ، وزارتخانه ها و … اداره می شوند بهترین مکان با بهترین شرایط  در اختیار داشتند.

 

مدیرمسئول خزر امروز با اعلام اینکه هیچ کمکی از مدیران و مسئولان فرهنگی استان مازندران برای حضور در این جشنواره نشده است ابراز داشت: متاسفانه از استان ما هیچ کمکی اعم از فکری و مادی به ما نشد. ما البته بیش از کمک مالی نیازمند کمک فکری و دلگرمی از این عزیزان بودیم که متاسفانه انجام نشد. مطمئناً اگر این کمک به ویژه فکری صورت می گرفت ما شاهد حضور تعداد بیشتری از رسانه های استان مازندران در این جشنواره بودیم. استاندار مازندارن در دیداری که از غرفه های مازندران داشت به این نکته اشاره کرده بود که حضور رسانه های مازندران در این جشنواره خیلی کم رنگ است. ارشاد مازندران باید در مورد حضور رسانه های مازندرانی در این جشنواره که به نوعی پیشانی و ویترین فعالیت های رسانه ای هر استانی در سال است برنامه ریزی بهتری انجام بدهد که این موضوع می تواند بهترین فرصت برای مدیران و مسئولان استان مازندران برای شناساندن پتانسیل های اقتصادی ، فرهنگی و گردشگری استان در دل پایتخت برای همه ایران باشد. 

 

      jashnvareh-matbooat-6

 

سعیدی کیاسری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اولین حضور در این جشنواره برنامه ای برای حضور دوباره دارید یا خیر گفت: ما البته به دلیل اینکه حیطه فعالیت ما استانی است قرار نیست که در تهران فعالیت خاصی داشته باشیم. ولی این جشنواره فرصتی است تا ضمن تبلیغ رسانه خود گامی در جهت شناساندن ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان مازندران برای دیگر نقاط ایران برداریم. با این اوصاف ما در سال آینده هم تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا در چنین جشنواره هایی شرکت کنیم.

 

مدیرمسئول گروه خزر امروز با اعلام اینکه جای برگزاری جشنواره های با این موضوع در سطح استان ها خالی است ابراز داشت: دو سال یش یک جشنواره برای رسانه ها در اداره ارشاد ساری برگزار شد که متاسفانه اولین و آخرین بار آن بود. این موضوع جای تاسف است که با وجود فعالیت این همه رسانه در مازندران نتوانیم جشنواره و نمایشگاهی با موضوع رسانه در استان خودمان داشته باشم. البته شاید یکی از مشکلات نبود فضای مناسب برای برگزاری این نمایشگاه باشد که ان شاء الله امیدوار هستیم که با ایجاد فضای نمایشگاهی مناسب در مرکز استان بتوانیم این خلاء را پر کنیم.

 

وی ادامه داد: نقش اداره کل ارشاد خیلی در این زمینه می تواند موثر باشد. این اداره کل می تواند با تشکیل کمیته ی نمایشگاهی هم مشوق و حامی رسانه ها در چنین جشنواره های بین المللی در تهران باشد و هم زمینه را برای برگزاری نمایشگاه هایی در سطح استان فراهم کند.

 

jashnvareh-matbooat-4 jashnvareh-matbooat jashnvareh-matbooat-1 jashnvareh-matbooat-2 jashnvareh-matbooat-3 jashnvareh-matbooat-5

    

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.