پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گردشگران چشمه آب‌معدنی سورت از ابتدایی‎ترین امکانات محروم هستند

توسعه گردشگری چشمه آب معدنی سورت با هدف تقویت اقتصاد مردم منطقه تدوین شود

1

 

توسعه گردشگری چشمه آب معدنی سورت با هدف تقویت اقتصاد مردم منطقه تدوین شود

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری چهاردانگه آیت‌الله سید احمد میرعمادی از ظرفیت چشمه آب معدنی سورت بازدید کرد، وی در این بازدید با اشاره به قابلیت‌های گردشگری منطقه چهاردانگه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در منطقه محروم چهاردانگه تنها با توسعه گردشگری می‎شود توسعه اقتصادی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: این منطقه قابلیت‎های گردشگری زیادی دارد، از طرفی اقبال و استقبال از ظرفیت گردشگری بومی و روستایی در جهان رو به افزایش است، منطقه محروم چهاردانگه مستعد پذیرش گردشگرانی است که علاقمند به حضور در سطح روستاها و مناطق یلاقی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطر نشان کرد: چشمه آب معدنی سورت یکی از نقاط بی‎نظیر در حوزه گردشگری است که با توجه بیشتر به این منطقه امکان جذب گردشگران متعدد داخلی و خارجی در آن وجود دارد.

وی با اعلام اینکه به دلیل عدم اشتغال بسیاری از جوانان این منطقه به سمت مناطق شهری مهاجرت کردند، گفت: با استفاده از ظرفیت گردشگری در منطقه چشمه آب معدنی سورت و نیز دیگر نقاط روستایی وجود دارد امکان اجرای طرح مهاجرت معکوس نیز وجود دارد.

امام جمعه خرم‌آباد با اعلام اینکه در حال حاضر گردشگران منطقه آب معدنی سورت با کمترین امکانات مواجه هستند، گفت: برای جلب نظر گردشگر مسئولان میراث فرهنگی استان مازندران باید دقت نظر بیشتری در این ارتباط داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: این چشمه در گذشته محل استفاده افراد بومی و محلی بود ولی در حال حاضر گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان به این منطقه مراجعه می‎کنند، وقتی ظرفیت بومی به جهانیان معرفی شد نیاز است که امکانات و خدمات ملی و بین المللی در این منطقه ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری در این منطقه با هدف توجه به اقتصاد بومی و محلی باید مورد توجه قرار گیرد، در کنار چشمه آب معدنی سورت مردم منطقه باید منتفع شوند، قابلیت‌های این منطقه در عین حال که معرفی می‎شود به نسبت زمینه انتقال خدمات نیز به منطقه در برنامه کاری قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه مردم منطقه نیز آمادگی برای هر نوع مشارکت در توسعه گردشگری این منطقه را دارند، افزود: طرح توسعه گردشگری بومی و منطقه با هدف ارتقاء اقتصادی منطقه مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه خرم‌آباد در پایان تاکید کرد: نباید پتانسیل‌ها و ظرفیت چشمه آب معدنی سورت که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است مغفول بماند.

 

1 نظر
  1. کاربر می گوید

    حرفهای تکراری و بی ثمر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.