پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گرانی قطعه همچنان بزرگترین مشکل کامیون‌داران

0

مدیرعامل تعاونی کامیون‌داران جویبار با اشاره به اینکه هرچند برخی چالش های پیش روی کامیونداران مرتفع شده گفت: گرانی قطعه و لوازم همچنان در صدر مشکلات این صنف است.

حسن نصیری در گفت‌ وگو با ایسنا با اشاره به اینکه وضعیت کامیونداران نسبت به چند وقت گذشته به مراتب بهتر شده و در حال بازگشت به روال عادی خود است، اظهار کرد: در حال حاضر به صورت کم و بیش، برخی از خواسته‌های رانندگان در حال اجابت است و باید چشم‌انتظار آینده ماند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع تامین قطعه و لوازم کامیون‌ها هیچ اقدامی تا به امروز صورت نگرفته است و در خصوص تامین لاستیک نیز پایانه بر اساس شماره کیلومتر، یک جفت لاستیک به راننده واگذار می‌کند، افزود: در حال حاضر لاستیک با قیمت ارز 4200 تومانی توزیع می‌شود و رانندگان نیز در این وضعیت اقدام به خرید می‌کنند.

مدیرعامل تعاونی کامیون‌داران جویبار با بیان اینکه حدود 25 روز از زمان بارگیری مجدد کامیون‌داران می‌گذرد و مشکلی در بارگیری وجود ندارد، تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه کامیون‌داران مصوب شده است و تا هفته آینده دستور اجرایی آن صادر می‌شود.

نصیری با اشاره به اینکه وضعیت کامیون‌داران نسبت به گذشته کمی بهتر شده است، اظهار کرد: همچنان گرانی قطعه و لوازم، به عنوان بزرگترین مشکل کامیون‌داران محسوب می‌شود و بهانه افزایش قیمت قطعه، تغییر نرخ دلار و ارز است و با توجه به اینکه بسیاری از لوازم به کشور وارد می‌شود، این مشکل برطرف نشده است.

وی با بیان اینکه برخی از افرادی که در پوشش راننده با دریافت پول، جلوی حرکت کامیون‌ها را می‌گرفتند و آنها را تهدید می‌کردند، از سوی نهادهای اطلاعاتی، شناسایی و دستگیر شدند، تصریح کرد: باید از نهادهای اطلاعاتی برای شناسایی این افراد تشکر کرد.

مدیرعامل تعاونی کامیون‌داران جویبار با اشاره به پیامک‌های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مبنی بر قطع کارت سوخت در صورت عدم بارگیری برای سه روز متوالی، اظهار کرد: وقتی کسی بارنامه نمی‌گیرد قطعا نیازی به سوخت ندارد.

چندی پیش بود خبر تجمع و عدم فعالیت کامیون‌داران مازندرانی همانند برخی نقاط کشور در فضای مجازی منتشر شده شده بود و کامیون‌داران دلیل اصلی این امر را تامین نشدن قطعه و لاستیک می‌دانستند. در این میان برخی خبرها نیز حاکی از آن بود که حتی با وجود خواست رانندگان کامیون برای بارگیری، برخی در پوشش راننده اقدام به حمله به کامیون داران می‌کردند و علاوه بر آسیب به این رانندگان، خواستار توقف فعالیت آنان بودند. برخی نیز فرصت را مناسب دیده و با ایجاد جوی سیاسی، به دنبال ماهیگیری از این آب گل آلود بودند و البته در این میان پیامک‌های هشداردهنده و حتی تهدیدآمیز نیز برای این رانندگان ارسال می‌شد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.