پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کیفیت خدمات ارتباطی در روستاهای مازندران ارتقا یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عبدالله رضییان امروز در نشست با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به نقش فناوری اطلاعات به عنوان محور بسیاری از تحولات کشور، فناوری اطلاعات را از مهم‌ترین ابزار و بسترهای مهم توسعه برشمرد و اظهار داشت: تاثیر فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف امری انکار ناپذیر است و این فناوری منجر به بهبود بخشیدن به شاخص‌های زندگی شهروندان و روستاییان شده است.

وی صنعت فناوری اطلاعات را در حال حاضر به‌عنوان بستری مناسب جهت اشتغالزایی دانست و افزود: تحول در فناوری موجب ظهور صنایع و مشاغل جدیدی شده که تا یک دهه قبل نامی از این مشاغل در میان نبود و این امر فرصتی را مهیا کرده که با توجه به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه در حوزه‌های مختلف در سطح استان بویژه وجود جاذبه‌های گردشگری در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی،از این ابزار در راستای اشتغال‌زایی استفاده کرد.

رضییان با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات، گفت: در حوزه انتخابیه بنده بیش از 80 منطقه عشایری وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح، شاهد ارتقا کیفیت در جهت ارائه سرویس بهتر به روستاهای بالادست و عشایرنشینان باشیم.

یدالله طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران نیز گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از 100 میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش ارتباطی هزینه شده که از مهم‌ترین دستاوردهای آن می‌توان به برخورداری 213 روستای شهرستان‌های این حوزه از اینترنت پرسرعت LTE در فاز نخست اشاره کرد که مقرر است با اجرایی شدن فاز دوم این طرح بیش از 115 روستای دیگر تا پایان سال جاری نیز از این تکنولوژی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: محقق شدن این امر مهم سبب خواهد شد تا بیش از 95 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار این بخش از سرویس اینترنت نسل چهارم بهره‌مند شوند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.