پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمیسیون انرژی مجلس حادثه کشتی سانچی را بررسی می‌کند

0

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون حادثه کشتی سانچی را بررسی می کند.

سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه اخیر نفتکش سانچی و پیگیری مجلس در این مورد، اظهار کرد:  مجلس بدون تردید نسبت به این حادثه عکس‌العمل نشان داده و به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع، این امر در دستور کار قرار دارد و پارلمان به طور جدی پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که این حادثه در حوزه وزارت نفت اتفاق افتاده است کمیسیون انرژی مسئولیت اصلی پیگیری را دارد و در این راستا به طور جدی در همان لحظات آغاز این اتفاق برنامه های مهمی را انجام داد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون انرژی ماموریت دارد با دو کمیته حقوقی و یک کمیته نفت به بررسی حادثه کشتی سانچی بپردازد که به علت وقوع آن، نحوه کمک رسانی و امداد، عملکرد مقامات چین، علت برخورد کشتی باری چینی با کشتی نفتکش سانچی و تحلیل و بررسی عملکرد مقامات چینی که در اختیار مقامات ایرانی قرار می‌گیرد ورود پیدا کرده و آن را مورد ارزیابی قرار می دهد. 

ادیانی اظهار کرد: مسئولان وزارت نفت، نفت کش و کمیته ویژه دولت جمع بندی ها را انجام می دهند و پس از دریافت اطلاعات نهایی گزارش آن تقدیم مجلس می‌شود تا پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

وی در پایان گفت: اطلاعات جعبه سیاه در نوع موضع‌گیری کمیسیون انرژی کمک کرده و پیگیری مجلس شورای اسلامی را در بردارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.