پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمک یک میلیارد تومانی دولت به شهرهای کوچک کاملاً قطع شد/ تا ۲۰ اسفند بخش اعظمی از مطالبات را پرداخت می‌کنیم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: همت محمدنژاد درباره علت تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری کیاسر اظهار کرد: شهرداری‌های کوچک به‌دلیل عدم حمایت‌های دولت با بحران مالی مواجه شده‌اند، در گذشته از طریق تبصره واو حدود یک میلیارد تومان کمک می‌شد که از این محل می‌توانستیم نسبت به پرداخت حقوق اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری پرداخت یک میلیارد تومانی دولت کاملاً قطع شده، به همین دلیل شهرداری‌هایی که درآمد پایدار نداشتند با چالش مالی مواجه شدند.

شهردار کیاسر با اعلام اینکه غیر از کیاسر سایر شهرداری‌ها هم با بحث عدم پرداخت حقوق مواجه هستند، گفت: شهرداری در استان داریم که با ۷ ماه تأخیر پرداخت حقوق مواجه است و ما هم در حال تلاش برای حل مشکل هستیم.

محمدنژاد در پاسخ به این سؤال که خودتان نمی‌توانستید درآمدزایی کنید؟ یادآور شد: برای سرمایه‌گذاری نیاز به زمان داریم، در حوزه جذب توریست، ایجاد سنگ‌شکن، طرح‌های در دست اجرایی داریم.

وی با اعلام اینکه در سال آینده امکان کسب درآمد حدود ۵۰ میلیون تومان ماهانه وجود دارد، افزود: این مبالغ می‌تواند بخش اعظمی از نیازمندی‌های مالی ما در بحث پرداخت حقوق را جبران کند.

شهردار کیاسر در پاسخ به این سؤال که از محل ماده ۱۰۰ شهرداری نمی‌توانستید برای شهرداری کسب درآمد کنید، افزود: مردم با چالش مالی مواجه هستند، چطور در این شرایط بخواهیم از این مبحث نسبت به کسب درآمد اقدام کنیم؟ کل مبلغ دریافتی ما از محل ماده ۱۰۰ حدود ۵ میلیون تومان در ماه است.

محمدنژاد از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی حمام سنتی و استخر در مرکز شهر کیاسر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح حدود یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

وی یادآور شد: راه‌اندازی موزه و ایجاد بازارچه سنتی هم در دستور کار قرار دارد که اگر بتوانیم این موارد را پیگیری کنیم منابع درآمدی ثابت برای شهرداری کیاسر ایجاد می‌شود.

شهردار کیاسر با اعلام اینکه از استاندار مازندران قول گرفتم که در محل ورودی شهر کیاسر نسبت به دریافت عوارض اقدام کنیم، گفت: مقرر شد از محل تردد وسائط نقلیه، درآمدی به شهرداری کیاسر اختصاص پیدا کند.

محمدنژاد در ارتباط با پرداخت حقوق پرسنل که حدود ۴ ماه با تأخیر مواجه است، بیان کرد: تا ۲۰ اسفند بخش اعظمی از مطالبات را پرداخت می‌کنیم.

وی میزان بدهی به پرسنل را ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرده است./فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.