پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمبود منابع آبی مشکل بخش چهاردانگه و دودانگه است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مظاهر حسینی صبح پنجشنبه در جلسه شورای ادرای ساری، شمار مشترکان این شرکت را در ساری در ۲۲۱ روستا بیش از ۵۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: این تعداد از طریق ۲۰۴ ایستگاه و ۶۶ حلقه چاه آبرسانی می شوند.

وی اظهار داشت: ۲۱ دهنه چشمه و بیش از ۳۳ دستگاه مخزن هوایی، ۱۴۰ مخزن زمینی،۱۴۰ دستگاه پمپ، چهار دستگاه حذف آهن و ۹ دستگاه دیزل ژنراتور با شبکه توزیع ۶۷۰ کیلومتری در شهرستان وجود دارد.

حسینی به برنامه های شرکت آبفار اشاره و اضافه کرد:تکمیل پروژه های نیمه تمام، مهندسی مجدد و استفاده از سیستم های نوری در آبفار از جمله طرح ها است.

وی با بیان اینکه هشت روستا در چهار دانگه تحت پوشش آبفار قرار دارد، منابع تامین آب را بیشترین مشکل فراروی برشمرد و گفت: پنج درصد مردم این منطقه تحت پوشش آبفار هستند.

مدیر شرکت آبفار ساری شمار مشترکان دودانگه را ۳۰ روستا اعلام کرد و گفت: میانگین مصرف آب شرب در این بخش ۱۴ مترمکعب و کمترین میزان مصرف آب شهرستان مربوط به چهار دانگه است و این امر به دلیل کمبود منابع تامین آب و فرسودگی شبکه ها است.

وی گفت: عدم تناسب قیمت تمام شده با فروش آب نیز این شرکت را با مشکل مواجه کرده است و بخشی از خدمات نیز در قالب برون سپاری انجام می شود.

حسینی، منابع تامین آب وفرسودگی شبکه ها را از مهمترین مشکلات فراروی آبفار برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.