پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کلینیک دامپزشکی در بخش چهاردانگه ساری استقرار یابد

عضو شورای اداری شهرستان ساری، با اشاره به وجود واحدهای صنعتی دامپروری و طیور در منطقه چهاردانگه خواستار استقرار کلینیک دامپزشکی در این بخش شد.

1

 

به گزارش چهاردانگه نیوز به نقل از تسنیم، اسماعیل امینی کیاسری امروز در جلسه شورای بهداشتی  منطقه چهاردانگه اظهار داشت: ساماندهی قصابی‌های سطح شهر کیاسر برای عرضه گوشت بهداشتی در منطقه ضروری است.

 

وی با بیان اینکه گوشت و مواد پروتئینی از نیازهای اولیه زندگی بشر است تصریح کرد: باید مسئولان ذیربط برای تهیه دام سالم همه تلاش خود را به کار بندند.

 

بخشدار چهاردانگه ساری با اشاره به وجود بیماری‌ مشترک بین انسان و دام، گفت: شورای اسلامی روستاها و دهیاران باید جهت جلوگیری از شیوع بیماری در منطقه اطلاع رسانی دقیق و به هنگام داشته باشند.

 

امینی خواستار برخورد جدی با دست فروشان مرغ بومی و زنده توسط نیروی انتظامی در سطح منطقه چهاردانگه شد و گفت: کلاس آموزشی برای دامداران با مشارکت مرکز ترویج جهاد کشاورزی  در سطح بخش و شهر کیاسر در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

 

آروین کبیری رئیس دامپزشکی شهرستان ساری گفت: با توجه به برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عرضه گوشت قرمز مورد تائید دامپزشکی در شهر کیاسر و منطقه چهاردانگه ضروری است.

 

 کبیری اظهار داشت: در کشتارگاه صنعتی دام‌های که قرار است ذبح شوند ابتدا مورد معاینه قبل از کشتار قرار گرفته و پس از ذبح لاشه مورد بازدید قرار می‌گیرد و در صورت تائید  24 ساعت در سردخانه نگهداری و سپس جهت مصرف  به بازار عرضه می‌شود.

 

رئیس دامپزشکی خواستار شناسایی کشتارهای غیر مجاز دام سبک و سنگین در منطقه شد و گفت: از طریق مسئولان ذیربط با عاملان این موضوع در منطقه برخورد جدی صورت گیرد.

 

وی گفت: سال‌های گذشته گوشت سالم و بهداشتی از کشتارگاه‌های صنعتی ساری به کیاسر حمل می‌شد ولی در حال حاضر به‌دلیل عدم همکاری قصابان این امر صورت نگرفته و کشتار به صورت سنتی در منطقه صورت می‌گیرد.

 

کبیری با بیان اینکه ساماندهی عرضه بهداشتی گوشت در قصابی های منطقه چهاردانگه دغدغه جدی دامپزشکی است، تصریح ‌کرد: با همکاری ادارات ذیربط مانند بخشداری، شهرداری و مرکز بهداشت کیاسر در آینده نزدیک ساماندهی گوشت قرمز در منطقه انجام خواهد شد.

 

روح الله یوسفی عضو شورای شهر کیاسر در ادامه این جلسه در مورد واکسیناسیون دام‌ها در منطقه گفت: متاسفانه یکی از مشکلات منطقه چهاردانگه در حوزه دام و طیور عدم وجود کلینیک و داروخانه دامپزشکی است.

 

1 نظر
  1. م . رضايي می گوید

    از زحمات مهندس یوسفی سپاسگزاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.