پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف سرقت در سوادکوه رشد یافت

0

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی خادمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان، از جمله مأموریت‌های پیش از شروع سال را طرح مراکز تجاری و چهارشنبه سوری برشمرد و گفت: بواسطه حضور مردم در مراکز تجاری در ایام پیش از عید و برای برقراری امنیت، مأموران ما در میادین و داخل شهر حضور صددرصدی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه سنت چهارشنبه سوری شامل صله رحم، پختن آش و برپا کردن آتش کوچک و پریدن از روی آن بوده و ما با برگزاری آن مخالف نیستیم، افرود: اما متأسفانه اکنون شاهد آتش‌های انفجاری و پرتاپ نارنجک دستی هستیم که موجب آسیب به خود فرد و دیگران می‌شود.

وی با اعلام اینکه پلیس با افرادی که در چهارشنبه سوری موجب سلب آرامش، امنیت و سلامت مردم می‌شوند، شوخی ندارد، ادامه داد: طبق بیانیه مشترک نیروی انتظامی و دادستانی، افرادی که سلامت مردم را به مخاطره بیاندازند و دستگیر شوند تا پایان ایام عید در زندان به سر خواهند برد.

خادمی سه طرح ایام عید را در حوزه انتظامی، ترافیکی و امنیتی برشمرد و گفت: در طرح ترافیکی نیروهای پلیس راه گدوک و سوادکوه، پلیس راهور و نیروهای کمکی از استان از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین ۹۸ آماده خدمت هستند.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی نیروهای شهرستانی و استانی در حوزه امنیت، طرح ویژه ایام عید در این حوزه را از ۲۷ اسفند سال جاری تا ۱۷ فرودین ۹۸ اعلام کرد و افزود: هدف ما این است تا مردم امنیت خوبی داشته باشند و همه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خدماتی در این راستا بسیج شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه رتبه امنیت شهرستان را در استان خوب ارزیابی کرد و این امنیت را نتیجه تعامل خوب میان مردم، مسئولان و قوای انتطامی دانست و گفت: در شهرستان سوادکوه سرقت خشن و سرقت از بانک و طلا فروشی نداشته‌ایم.

وی از افزایش ۴۷ درصدی کشف سرقت در شهرستان نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه عوامل دخیل در سرقت، اعتیاد، فقر و بیکاری است، خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری سارقان، بیشتر این افراد معتاد به مواد مخدر هستند.

خادمی با اشاره به کشف ۲۴ دستگاه خودرو و ۱۷ دستگاه موتور سرقتی در شهرستان، گفت: این سرقت‌ها مربوط به شهرستان نبوده بلکه با هوشیاری عوامل پلیس شهرستان کشف شده است.

وی از افتتاح دستگاه دوربین پلاک خوان در شهرستان خبر داد و با بیان اینکه این دستگاه مختص نیروی انتظامی است، افزود: از این پس ماشین‌های سرقتی و توقیفی که وارد شهرستان شوند، با این دوربین شناسایی و توقیف می‌شوند.

خادمی در رابطه با تصادفات درون شهری از کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی، کاهش ۴۷ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۲۴ درصدی تصادفات خسارتی امسال به نسبت سال قبل خبر داد و در رابطه با تصادفات بیرون شهری امسال به نسبت سال گذشته گفت: تصادفات فوتی ۵۶ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۵۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر هیچ ارتباطی به شهرستان سوادکوه ندارد، کشفیات مواد مخدر شهرستان را نتیجه کار اطلاعاتی شهرستان دانست و گفت: امسال به نسبت سال گذشته شاهد افزایش ۴۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در سوادکوه بوده‌ایم و رتبه شهرستان در میان ۴۲۸ شهرستان کشور در رده ۲۱۸ قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی سوادکوه با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، اقدام پلیس در این راستا را جدیت بیش از پیش در کشف کالای قاچاق عنوان کرد و گفت: در سال ۹۶ تعداد ۲۵ فقره پرونده به ارزش ریالی ۵۰۰ میلیون تومان و امسال (سال ۹۷) به تعداد ۵۲ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱ میلیارد تومان کشف شده که بیشتر این کشفیات دارو، چوب‌آلات قاچاق و لوازم خانگی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۱۲ هزار و ۴۱۵ نفر به کلانتری شهرستان مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۵۱۰ مورد مشاوره بوده است، گفت: امسال به تعداد ۳ هزار ۵۶۵ پرونده تشکیل شد که بیشتر آنها در رابطه با اختلافات ملکی، درگیری و تصادفات بوده است.

خادمی با اشاره به سیاست پلیس بر کاهش عبور پلیس در معابر، از جمله اقدامات در این راستا را پلیس الکترونیک و پایش تصویری دانست و گفت: در ۶ ماه دوم سال بیشتر روستاهای شهرستان خالی از سکنه است که به‌منظور حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت نیازمند نصب دوربین و نگهبان هستند که در بخش زیراب، نصب دوربین تمامی روستاها انجام شده اما در بخش مرکزی این کار دیر شروع شده است.

وی حضور نگهبان در روستاهایی که در ۶ ماه دوم سال خالی از سکنه هستند را پیشگیری از سرقت منازل، سیم برق و تلفن و شکار غیرمجاز دانست و افزود: بخشداران برای بالا بردن امنیت منطقه، دهیاران را مکلف به گرفتن نگهبان کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.