پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشته شدگان حوادث رانندگی درون‌شهری در مازندران کاهش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی در نهمین کمیسیون تحول راهور استان اظهار داشت: مدیریت ترافیک و کنترل عبور و مرور برای کاهش حوادث رانندگی مستلزم تدابیر و روش‌های اجرایی خاص بنا به موقعیت زمانی و مکانی است و توجه به موضوعات آموزشی از مهم‌ترین راهبردهای اساسی در کاهش تصادفات محسوب می‌شود.

وی افزود: استفاده از ابزارهای الکترونیکی و اجرای طرح‌های هدفمند پلیس از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی از جمله تلفات انسانی است.

میرفیضی، با اشاره به اینکه مازندران در برخورد با تخلفات رتبه سوم کشوری را دارد، خاطرنشان کرد: در 9 ماهه گذشته شاهد افزایش 11 در صدی برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی در حوزه درون‌شهری بوده ایم.

وی از کاهش 18 درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی در مدت یاد شده خبر داد و گفت: در این مدت شاهد کاهش 16 درصدی تصادفات منجر به فوت در معابر عمومی و در ون‌شهری استان بوده ایم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به هوشمندسازی سیستم‌های ثبت تخلفات، از افزایش 45 درصدی اعمال نمره منفی برای متخلفان رانندگی در استان خبر داد و گفت: در این مدت با بیش از 39 هزارو 800 خودرو و 21 هزارو 500 دستگاه موتورسیکلت به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برخورد قانونی مناسب صورت گرفته است.

میرفیضی با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی،گفت: در 9 ماهه گذشته بیش از 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم از آموزش‌های عمومی فرهنگ ترافیک و آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در استان بهره مند شده اند.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.