پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کسری بودجه 300 میلیون تومانی تامین اجتماعی مازندران

0

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران از کسری بودجه 300 میلیون تومانی تامین اجتماعی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا،علی اصغر محمودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع سه میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت استان مازندران یک میلیون و ۵۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی  با بیان این که ۱۱۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان از یارانه دولتی استفاده می کنند، تصریح کرد: بودجه امسال ما در حوزه بیمه تامین اجتماعی یعنی دریافتی تامین اجتماعی از مردم 2500 میلیارد تومان و مصارف ما در سطح استان در حوزه تامین اجتماعی 2800 میلیارد تومان است و این یعنی آن که   ۳۰۰ میلیون تومان کسری بودجه در مازندران داریم.

محمودی، مقدار پرداخت حقوق ماهیانه به مستمری بگیران را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کارآفرینان اعم از دستگاه های دولتی و شخصیت های حقیقی و حقوقی ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی داشته و از این میزان 82 میلیاردتومان سهم دستگاه های دولتی است که باید به سازمان تامین اجتماعی  پرداخت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به طرح قانون بخشودگی با بیان اینکه 5686 نفر کارفرمای بدهکار سازمان مشمول این طرح شدند، گفت: تاکنون 2513 نفر به سازمان مراجعه کردند که بخشی از بدهی خود را پرداخت و بخشی را تقسیط کردند که امیدواریم مابقی افراد نیز با مراجعه به سازمان نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پیش از دولت تدبیر و امید ۱۵ هزار نفر از کارگران ساختمان تحت پوشش بیمه‌ای بودند خاطرنشان کرد: این میزان امسال به ۵۲ هزار نفر رسیده است.

محمودی با اشاره به این که استان مازندران با داشتن ۱۱۰ هزار کارگاه و کارفرما رتبه چهار کشور در این حوزه را داراست، تصریح کرد: در راستای سیاست دولت در بخش برون سپاری کارگزاری‌ها توانستیم از مجموع پنج کارگزاری در سال  92  به  ۱۶ کارگزاری افزایش دهیم.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.