پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کتابخانه‌های سیار روستایی در مناطق محروم مازندران رونق یابد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، عبدالجواد توحیدی مقدم امروز در حاشیه رونمایی از خودروی کتابخانه سیار روستایی شهرستان نکا با بیان اینکه کانون نمره خوبی در حوزه فرهنگ کسب کرده است، اظهار داشت: در حد توان و متناسب با ظرفیت موجود از کانون و برنامه‌های آن حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: تربیت نسل جدید، اقدامی مهم بوده و دارای ابعاد ظریف و در عین حال سنگین بوده که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این حوزه بسیار موثر و موفق است.

سرپرست فرمانداری نکا با تاکید بر نقش خیران در حمایت از فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی، خواستار ورود و حمایت خیران از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

وی با بیان اینکه کانون نمره خوبی در حوزه فرهنگ کسب کرده است، گفت: در حد توان و متناسب با ظرفیت موجود از کانون و برنامه‌های آن حمایت خواهیم کرد.

توحیدی مقدم بیان داشت: تربیت نسل جدید، اقدامی مهم بوده و دارای ابعاد ظریف و در عین حال سنگین است که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این حوزه بسیار موثر و موفق است.

سرپرست فرمانداری نکا با تاکید بر نقش خیران در حمایت از فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی، خواستار ورود و حمایت خیران از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نیز از توسعه سخت افزاری فعالیت‌های کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان نکا خبر داد.

محمد علی یزدان شناس از نوسازی خودرو کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در این شهرستان خبر داد و افزود: یک دستگاه وانت آریسان کابین دار که به صورت تخصصی ویژه ارائه خدمات کانون در روستاها در نظر گرفته شده است؛ خدمات فرهنگی، هنری و ادبی را به کودکان ونوجوانان 20 روستای شهرستان نکا عرضه می‌کند.

وی گفت: خودرو قبلی کتابخانه سیا رروستایی به دلیل فرسودگی، قادر به ارائه خدمات موثر نبود و بر این اساس تصمیم گرفته شد تا با نوسازی سخت افزاری در این بخش، کیفیت حضور مربی کانون در روستاهای نکا، توسعه یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با معرفی کانون پرورش فکری و کانون زبان و کتابخانه سیار روستایی این کانون و خدمات پرورشی و آموزشی این سه مجموعه در شهرستان نکا، خواستار حمایت فرماندار این شهرستان از طرح‌‎ها و برنامه‌های کانون نکا شد.

یزدان شناس تصریح کرد: سهم اعتباری کانون از بودجه‌های تخصیصی بسیار پایین است و بر این اساس، این مجموعه به عنوان دستگاه دولتی که عمدتا خدمات رایگان ارائه می‌کند، نیازمند حمایت جدی فرمانداران و سایر مسئولان است.

 / ز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.