پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاوش‌های منطقه وستمین چهاردانگه از سر گرفته می‌شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه: مهدی ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: مازندران دارای اماکن فرهنگی و تاریخی بسیاری است که در طول سال به‌ویژه ایام تابستان و نوروز برخی از اماکن فرهنگی و تاریخی از جمله خانه نیما، عباس‌آباد بهشهر، فرح‌آباد و خانه کلبادی ساری و سایر اماکن بازدیدکننده بسیاری دارد.

وی درباره عوامل طبیعی روی آثار تاریخی و فرهنگی مازندران، بیان کرد: عوامل جوی روی آثار تاریخی و فرهنگی استان تأثیر منفی به همراه دارند به‌طوری‌که روی قلعه‌های تاریخی به‌دلیل رطوبت، بارش‌ها و تغییرات آب و هوائی شاهد رویش علف‌های هرز هستیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: عوامل طبیعی تأثیر منفی خود را بر روی بناهای تاریخی استان برجای می‌گذارند که باید نسبت به مرمت و بازسازی این بناها اقدام کنیم.

این مسؤول یادآور شد: به‌عنوان نمونه یک بنای تاریخی را مرمت می‌کنیم و پس از چند سال باید نسبت به مرمت مجدد آن اقدام کنیم تا آسیب به آن شدیدتر نشود.

ایزدی با تأکید بر اینکه حفاظت از میراث فرهنگی تنها برعهده اداره کل نیست بلکه همه مردم در این زمینه دخیل هستند، خاطرنشان کرد: در برخی موارد شاهد درج یادگاری و نوشته‌های افراد روی بناهای تاریخی هستیم که لازم است از این کار پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه مجوز کاوش‌های منطقه وستمین چهاردانگه از پژوهشگاه میراث فرهنگی صادر شده است، ادامه داد: کاوش‌های منطقه وستمین چهاردانگه طی روزهای آینده آغاز می‌شود که به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت و البته تیم باستان‌شناسی نیز در این زمینه آمادگی کامل دارند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان گفت: افراد می‌توانند انتقادها و پیشنهادهای خود را درباره وضعیت بناهای تاریخی و فرهنگی مازندران به ما اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.