پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ازدواج و طلاق در مازندران

0

مدیرکل ثبت احوال مازندران از کاهش میزان ازدواج و طلاق در این استان طی 11 ماه امسال خبر داد.

علی رجبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقایع چهارگانه سال 97 در این استان، اظهار کرد: 36 هزار و 768 نفر ولادت در 11 ماه امسال به ثبت رسیده که به نسبت سال گذشته با کاهش 10 درصدی رو به رو بوده است.

وی با اشاره به آمار فوت در مازندران خاطرنشان کرد: در 11 ماه امسال، 15 هزار و 351 نفر فوت به ثبت رسیده که این میزان 3 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران از کاهش ازدواج و طلاق در سال 97 خبر داد و تصریح کرد: 18 هزار و 527 مورد ازدواج امسال به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 14 درصدی و هم‌چنین در زمینه طلاق 6 هزار و 800 واقعه به ثبت رسیده که این رویداد هم با کاهش 8.2 دهم درصدی رو به رو بوده است.

رجبی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاهش نرخ طلاق به میزان 2.2 دهم درصد در مازندران هستیم که با نرخ کشوری که 2.1 دهم است برابری می‌کند.

وی با اشاره به آمار صدور کارت ملی هوشمند در مازندران یادآور شد: بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر در مازندران واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که در حال حاضر بیش از دو میلیون و صد هزار نفر معادل 81 درصد از جمعیت استان این کارت را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران ادامه داد: با درنظر گرفتن جمعیتی که در سال آینده به این استان اضافه می‌شوند در حدود 540 هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند باقی می‌مانند که تلاش می‌شودتا 6 ماهه نخست ثبت نام از تمامی افراد انجام شود.

رجبی اظهار کرد: از ابتدای سال آینده کارت‌های ملی قدیمی قابل اعتبار نیست و با توجه به این‌که بانک ها، دفاتر ثبت و مکان‌های اداری از دریافت کارت ملی قدیمی خودداری می‌کنند شهروندان باید در صف‌های طولانی ثبت نام قرار گیرند، بنابراین لازم است که هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در 150 دفتر پیشخوان، 60 اداره پست و ثبت احوال در مازندران برای ثبت نام کارت هوشمند ملی مراجعه کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.