پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارگاه آموزشی مدل تعالی مدیریت مدرسه در منطقه چهاردانگه برگزار شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از  روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، کارگاه آموزشی مدل تعالی مدیریت مدرسه با حضور اسفندیار عزیزی کارشناس مسئول آموزش متوسطه اول اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران، مدیران و معاونان مدارس متوسطه اول و دوم منطقه، روز دوشنبه 7 آبان ماه 1397 در نمازخانه اداره برگزار شد.

   در ابتدا رضا امینی معاون آموزشی اداره ضمن خیر مقدم خدمت مهمانان و مدیران به تشریح برخی مفاهیم این مدل آموزشی پرداخت و گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه امسال در مدارس متوسطه اول و دوم منطقه با دو رویکرد کیفی‌سازی آموزش بر اساس استاندارد و رویکردها دنبال می‌شود و برای هر فعالیت شاخص و استانداردی تعریف شده است.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش چهاردانگه با تاکید براینکه این برنامه یک مدل آموزش نیروی انسانی است که مبتنی بر محیط کار و یادگیری تیمی و درون محیط کار است، در فرایند برنامه تعالی مدیریت مدرسه به دنبال آن هستیم که آموزش را با رویکرد مهارت آموزی به یادگیرنده انتقال داده و با افزایش اثربخشی آن متناسب با محیط کار، اثربخشی سازمان یادگیرنده را افزایش دهیم.

  در ادامه اسفندیار عزیزی کارشناس مسئول آموزش متوسطه اول اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه، برنامه‌ای است که با هدف ترویج و تقویت سیستم خودارزیاب در درون مدرسه، ارتقای کیفیت آموزشی و مشارکت مسئولان، والدین و دانش آموزان در اداره مدرسه اجرا می شود.

 عزیزی خاطر نشان کرد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ارائه الگو برای ارتقای مدیریت مدارس و مبتنی بر رویکرد مدرسه محوری، برنامه محوری، مشارکت و خودارزیابی، شرایطی را برای تعیین اهداف و برنامه‌های عملیاتی مدرسه، شناسایی ظرفیت‌ها و توانایی‌های عوامل موثر در مدیریت مدرسه و دستیابی به این اهداف فراهم کرده است.

 وی گفت: در برنامه تعالی مدیریت مدرسه تلاش می شود تا هویت متعالی در دانش‌آموزان شکل گیرد و در طول آموزش‌های علمی به مهارت‌های شغلی، انسانی و فردی نیز مسلط شوند تا شاهد حضور این آینده سازان به صورت تمام عیار در جامعه باشیم.

عزیزی توسعه مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه را از دیگر محورهای طرح تعالی مدیریت مدرسه برشمرد و  با بیان اینکه در این طرح دانش‌آموز علاوه بر فرد یادگیرنده، می‌تواند در تمامی فعالیت‌های مدرسه از جمله اجرای برنامه‌های فرهنگی، صبحگاهی مدرسه، ارائه خدمات آموزشی به سایر دانش‌آموزان نقش داشته باشد تا با ارتقای عزت نفس دانش‌آموزان، آنان برای پذیرش مسئولیت‌های آینده آماده شوند.

در ادامه مدیران نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهتر برگزاری مدرسه تعالی بیان کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.