پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارِ بیکاری از این حرف ها گذشت / ضرورت تشکیل کارگروه بیکاری در استان

در تازه ترین آمار منتشر شده توسط مراکز رسمی کشور، استان های کرمانشاه با ۲۳.۱ و کهگیلویه و بویر احمد با ۲۲.۹ در صد بیکارترین استان های کشور اعلام شدند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: در تازه ترین آمار منتشر شده توسط  مراکز رسمی کشور، استان های  کرمانشاه با ۲۳٫۱ و کهگیلویه و بویر احمد با ۲۲٫۹ در صد بیکارترین استان های کشور اعلام شدند.

 

در نقطه مقابل هم همشهری های روحانی در استان سمنان روزهای خوشی را سپری می کنند و سمنان  با ۷٫۴ در صد پرکارترین استان ایران عنوان شده است.

 

در این میان استان های شمالی به ویژه مازندران و گلستان هم تغییر خاصی در جایگاه گذشته بدست نیاوردند و همچنان جزو استان های بیکار کشور به حساب می آیند.

 

علیرغم اینکه مسئولان استانی بارها از رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در استان سخن گفتند متاسفانه در عمل شاهد چنین اتفاقی نیستیم و میبینیم که هر چه جلوتر می رویم تغییری در وضعیت استان حاصل نمی شود. در روزهای گذشته بود که علی محمد شاعری نماینده حوزه شرق مازندران از وجود هزاران بیکار در حوزه انتخابیه خود پرده برداشت و اعلام کرد که این مسئله بسیار جدی است و باید در اولویت مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد.

 

شاعری تاکید کرد که بیکاری در شرق استان می تواند بر سایر حوزه ها نیز تاثیر بگذارد و با تسری نا امنی های اجتماعی از این مناطق به سایر نقاط استان شاهد گسترش ناهنجاری ها خواهیم بود.

 

البته باید اذعان کرد که پراکندگی بیکاری در سطح استان تقریبا به یک میزان قابل مشاهده است اما در مناطق مرکزی و شرقی به لحاظ تراکم جمعیتی بیشتر به چشم می آید. هرچند همه این مشکلات را نمی توان کاملا به گردن مدیران استانی انداخت اما این گلایه وجود دارد که لااقل پیگری و جدیت برای رایزنی با مقامات کشوری باید در دستور کار مدیران قرار می گرفت.

 

آنچه مسلم است اینست که در حال حاضر کار بیکاری در استان مازندران از تعارفات معمول و اظهار امیدواری ها گذشته است و باید به طور عاجل فکری به حال این شرایط کرد.

 

استان مازندران به عنوان یکی از استان های برخوردار از مواهب طبیعی در کمال شگفتی در زمره استان های نابرخوردار از لحاظ عمرانی و اقتصادی است.

 

متاسفانه ضعف لابیگری در میان نمایندگان مازندران از گذشته های دور تا به اکنون و همچنین اختلافات بین نمایندگان همواره سبب ساز عدم توجه به این استان محروم بوده است.

 

با نگاهی سطحی به شهرها و گشت و گذار در خیابان های شمال به راحتی می توان به عمق فاجعه پی برد.

 

اکنون که هم در واقعیت و هم در آمارها بیکاری دست بردار نیست بهتر است که با تشکیل ضربتی کارگروه رفع بیکاری دست کم برای کوتاه مدت و برای فصل تابستان که با هجوم مسافران مواجه هستیم برنامه ای کاربردی تدوین کرد تا لااقل به صورت فصلی هم که شده درآمد زایی موقت انجام شود./وارش نیوز

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.