پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارناوال بشردوستی حمایت از کرامت انسانی در مازندران راه‌اندازی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مجتبی اکبری اظهار داشت: یکی از چالش‌های جدی کشورهای در حال توسعه در جهان امروز توجه به حفظ  منابع آب و حفاظت و بهره‌برداری بهینه از آن در کنار پرداختن  به زیرساخت‌های توسعه در این کشورها است.

وی افزود: با وجود اینکه نزدیک به 70درصد از سطح زمین را آب فرا گرفته ولی بحران آب در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران  روز به روز ابعاد پیچیده تری به خود می‌گیرد. امروزه کمبود و آلودگی آب زندگی بسیاری از انسان‌ها  از جمله مردم استان‌های جنوب شرقی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان را به شدت با خطر مواجه کرده است.

اکبری تصریح کرد:  با عنایت به اینکه نجات زندگی افراد، حفاظت از معاش آن‌ها و ممکن کردن زندگی سالم و ایمن از اهداف استراتژی 2020 است،  جمعیت هلال احمر را برآن داشت تا با عزم جمعی و مشارکت حداکثری اعضا سفیران بشردوستی در بحران خشکسالی استان سیستان و بلوچستان قدمی هرچند ناچیز برداشته و به ضروری ترین نیاز ساکنان منطقه  پاسخگو باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه کارناوال بشردوستی با هدف  جمع آوری آب معدنی با مشارکت سفیران بشردوستی همراه با برنامه‌های فرهنگی گروه‌های هنری و ورزشی و  با شعار: با قطرات زرین آب، حس حیات را به تک تک سیستانی‌ها و بلوچستانی‌ها هدیه دهیم، تدبیری از سوی جمعیت هلال احمر مازندران برای کمک به هموطنان متاثراز خشکسالی در سیستان و بلوچستان است.

اکبری  بیان کرد: همدردی با کودکان و مردمان سیستان و بلوچستان در قالب کارناوال بشردوستی که حاصل آن جمع آوری آب معدنی برای مردم در مناطق تحت تاثیر از خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان  بوده که  این اقدام در راستای یکی از اهداف چهارگانه استراتژی 2020 یعنی حمایت از سلامت و زندگی انسانها است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.