پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارت زرد جهاد کشاورزی به ۶ فروشگاه سموم محصولات در آمل

0

سید حسین اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تذکر و اخطار به شش واحد فروشگاهی سموم کشاورزی اظهار داشت: این تعداد واحد در بازدید مشترک مشترک با نمایندگان شبکه بهداشت ودرمان، صنعت معدن و تجارت، تعزیرات و واحدهای تولیدات گیاهی و حراست مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان انجام و به دلیل نداشتن کارشناس فنی تشکیل پرونده و اخطار کتبی دریافت کردند.

وی هدف از پایش های مقطعی را جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته ذکر کرد و ادامه داد: حضور کارشناس فنی برای توصیه‌های فنی و تجویز سموم دفع آفات در فروشگاه‌های سموم ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با تاکید براینکه هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم و درج تاریخ تولید و انقضا به روی بسته بندی الزامی است، اضافه کرد: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان موظفند از توزیع آن خود داری نمایند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

اسلامی یادآورشد، مدیریت صحیح مصرف کودهای شیمیایی و سموم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی نقش مهمی دارد، و همه باید دراین مهم اهتمام جدی داشته باشند.
۱۲۵ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی در شهرستان وجود دارد.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان آمل تولید و به بازارهای مصرف داخل وخارج از کشور عرضه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.