پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چینی‌ها در مازندران پالایشگاه احداث می‌کنند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن خیریان پور عصر امروز در دیدار سرمایه‌گذاران چینی، اظهار داشت: مازندران دارای ظرفیت‌های فراوانی بوده که می‌توانیم جهت سرمایه‌گذاری بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: همجواری با کشورهای اطراف دریای خزر یکی از ظرفیت‌های مازندران است و تولید سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، مرکبات، کیوی، محصولات شیلاتی، مرغ و طیور این استان را در رتبه‌های نخست کشوری قرار داده است.

خیریان پور بیان کرد: مازندران در زمینه گردشگری و صنایع دستی جایگاه خوبی دارد و با داشتن سواحل زیبا سالانه میزبان بسیاری از گردشگران زیادی از داخل و خارج است.

وی به ظرفیت‌های دیگر مازندران اشاره کرد و گفت: سه فرودگاه، سه بندرفعال، 380 کیلومتر راه آهن ، 388 کیلومتر ساحل دریای خزر و همجواری با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله ظرفیت‌های مازندران به شمار می آید.

خیریان‌پور گفت: بندرامبرآباد، نوشهر و فریدوکنار از طریق ردوخانه ولگا به کشورهای دیگر در ارتباط است. برای پروژه پالایشگاه نفت که یک شرکت چینی با سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلار درحال انجام است جای امیدواری جهت فعالیت بیشتر برای اتمام این پروژه است.

معاون استاندار مازندران افزود: با توجه به ظرفیت مازندران جهت سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در مازندران مهیا است و آمادگی را داریم در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری‌های مشترک انجام دهیم.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.