پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چگونه در هوای بارانی رانندگی کنیم؟

هشدارهای پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در خصوص رانندگی در هوای بارانی را جدی بگیریم.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از پایگاه خبری پلیس، بارش باران شدید چند روزی است که استان مازندران را همچون استان های دیگر کشور فرا گرفته و باعث آبگرفتگی معابر عمومی شده است.

 

در این هوای بارانی باید به نکاتی مهم در نحوه رانندگی توجه کنیم و با رعایت حق تقدم و سرعت مطمئنه و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنیم.

 

معمولاً جاده های خیس می تواند عاملی برای سُرخوردن خودروها باشد و در چنین شرایطی باید سرعت خودرو را کاهش داده و با اطمینان رانندگی کنیم.

 

رانندگی در باران به دلیل لغزندگی راه، خطرناک است و در چنین مواردی سرعت خودرو را کاملاً کاهش و با احتیاط و ضریب هوشی بسیار بالا رانندگی کنید.

 

جاده خیس عاملی مهم در سُرخوردن تایر در سرعت بالای ۵۰ کیلومتر بر ساعت است و این امر موجب از کنترل خارج شدن وسیله نقلیه می شود.

 

احتمال سُرخوردن با افزایش سرعت بیشتر می شود. از سرعت ۹۰کیلومتر به بالا تایرها ممکن است از سطح جاده کاملاً جدا شوند و در صورت بروز چنین اتفاقی ممکن است ترمز گرفتن مشکل و گردش کردن غیرممکن شود.

 

به منظور جلوگیری از سُرخوردن وسیله نقلیه، از رانندگی با تایرهایی که سطح آن ها صاف است یا پارگی دارند، خودداری کنید. در صورت وجود سطوح پر از آب یا برفاب، از سرعت خود بکاهید. در بزرگراه هایی که دارای چند باند هستند، از لاین وسط حرکت کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.