پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشم‌اندازهای زیبای هزاررنگ در هزارجریب نکا/ معرفی جاذبه‌ها در پادشاه فصل‌ها

طبیعت بکر و زیبای هزارجریب نکا، در روزهای پایانی دومین ماه از فصل پاییز، چشم‌انداز زیبایی از رنگ‌های هزاررنگ را برای گردشگران و مسافران به ارمغان آورده تا جاذبه‌های گردشگری هزارجریب نکا در پاییز هزاررنگ، به نمایش درآید.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: پاییز به فصل برگ‌ریزان هزاررنگ، پادشاه فصل‌ها و به فصل شاعری و عشاق معروف است، فصلی که دل هر انسانی را ربوده و برای گذر به طبیعت هزاررنگ به خود فرا می‌خواند.

 

بخش هزارجریب نکا از جمله مناطق بکر و طبیعی در شرق مازندران است که گردشگری طبیعی در آن رونق دارد و هر فصلی از این منطقه دارای زیبایی‌های خاص خود است، اما در پاییز زیبایی این دیار دوچندان شده و جلوه زیبایی و جلال و شکوه خدا رو به نمایش می‌گذارد.

 

فصل پاییز در روستاهای هزارجریب نکا و کوچه‌‌ها و رودخانه‌های این منطقه، طبیعتی زیبا و وصف‌ناشدنی را به ارمغان آورده که بیان‎گر خلق زیبایی‌های بی‌نظیر توسط خالق زیبایی‌هاست که سوق دادن گردشگران و میهمانان به این منطقه در این فصل هزاررنگ می‌تواند در رونق گردشگری و صنعت توریسم تأثیرگذار باشد.

 

طبیعت زیبا و بکر بخش هزارجریب نکا در پاییز هزاررنگ، زیبایی‌اش دوچندان شده، به‌طوری که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد و وجود دامنه‌های رشته کوه‌های به‌هم پیوسته، دشت‌ها و رودخانه‌های جاری از کوه‌ها، در کنار خانه‌های کاه‌گلی در روستاهای هزارجریب نکا که گاهاً از کنار یا داخل این منازل در حرکت است، پاییز هزاررنگ را دیدنی‌تر می‌کند.

 

فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در بخش هزارجریب نیز هرکدام ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارد، اما پاییز با رنگ‌های بی‌نظیرش در کنار جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن قابلیت گردشگری این بخش را چندین برابر می‌کند، طبیعت منحصربه‌فرد روستایی در کنار آب و هوای بکر و ناب این بخش، در فصل پاییز آن‌چنان زیبا می‌شود که بی‌شک هر گردشگری که در فصل پاییز به این منطقه سفر کند، هیچ‌گاه لذت این سفر را فراموش نخواهد کرد.

 

بخش هزارجریب نکا با دارا بودن مناطق گردشگری فراوان از رشته‌کوه‌ها، رودخانه، چشمه‌سارها، آداب و رسوم سنتی، غذاهای محلی و … به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری در شرق مازندران است که دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‎های زیادی از نظر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که هر یک در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.

 

یکی از محورهای توسعه شهرستان، توسعه گردشگری است که برنامه‌های مختلفی در راستای ارتقای گردشگری در این منطقه انجام شده است که احداث موزه مردم‎شناسی در روستای شیرکلا در بخش هزارجریب نکا بیان‌گر توجه به فرهنگ و آداب و رسوم سنتی و توسعه گردشگری در این منطقه است.

 

 

بخشدار هزارجریب نکا نیز در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه بخش هزارجریب شهرستان نکا سرشار از ظرفیت‌های مختلف گردشگری طبیعی، بومی و محلی و صنایع‌‌دستی است، گفت: از ظرفیت‌های گردشگری و همچنین توجه به فرهنگ و آداب و رسوم سنتی و توسعه آن در جامعه حمایت می‌کنیم.

محمد محمدیان اظهار کرد: میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بخش هزارجریب نکا نیازمند توجه همه‌جانبه مردم و مسئولان است و در سالی که به فرمایش رهبری به سال «ملت و دولت، هم‌دلی و هم‌زبانی» نام گرفته، باید بیش از گذشته به این مهم توجه کرده و در راستای توسعه گردشگری به‌عنوان یکی از محورهای توسعه این بخش توجه ویژه اعمال شود.

 

وی گفت: احداث موزه مردم‌شناسی در روستای شیرکلا از توابع بخش هزارجریب نکا، از جمله برنامه‌های توسعه‌ای ما برای ترویج فرهنگ بومی است تا در این موزه‌ها فرهنگ بومی و محلی، آداب و رسوم و صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نکا به معرض دید مردم قرار گیرد.

 

به گزارش فارس، امام‌زاده شاه‌رضا لایی، دریاچه استخرپشت، امام‌زاده پنج‌تن ارم، امام‌زاده محمد استخرپشت، آبشار دوزده درویشان، امام‌زاده قاسم چهارسوق، امام‌زاده یحیی سیکا، امام‌زاده سه‌تن برما، امام‌زاده ابراهیم پجت، آبشار گوگ‌شان درمزار، لیمون، وجود روستای گردشگری ارم، آکرد، زروم و … از جمله جاذبه‌های گردشگری در بخش هزارجریب نکا است که نیازمند توجه ویژه مسئولان برای تزریق اعتبارات مناسب در این زمینه و رشد و توسعه گردشگری است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.