پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشمه ‌آب‌ معدنی سورت در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: برای جلوگیری از تخریب چشمه آب معدنی سورت نگهداری این چشمه در اختیار میراث فرهنگی و گردشگری مازندران قرار می‌گیرد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، دلاور بزرگ‌نیا روز سه شنبه ( 10 تير 1393 ) در گفت‌وگو با فارس درباره اقدامات انجام شده برای ساماندهی چشمه آب‌معدنی سورت اظهار داشت: با پیگیری انجام شده ارزیابی و واگذاری منابع طبیعی در حال نهایی شدن است.

 

بزرگ‌نیا خاطرنشان کرد: مطالعات ارائه شده به منابع طبیعی از طرف گردشگری مسیر پایانی را طی می‌کند.

 

وی بیان داشت: به محض دریافت ابلاغ توافقی که منابع طبیعی در دستور کار است آخر هفته با مسئولان شهرداری ساری جلسه‌ای در این زمینه برگزار می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اضافه کرد: پس از برگزاری این جلسه میراث فرهنگی در سورت حضور پیدا می‌کند تا امکان استفاده از تخریب عرصه بیشتر نشود.

 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره بحث توافق با منابع طبیعی که دو سالی است مطرح است، گفت: از زمانی که بنده در مازندران حضور پیدا کردم روند پیگیری راضی کننده است.

 

بزرگ‌نیا بیان داشت: بخشی از پیگیری‌ها به سمت اجرایی نبود و طی 100 روز به شکل اجرایی در حال پیگیری است.

 

وی ادامه داد: با توافق انجام شده عرصه به صورت شفاهی در اختیار ما قرار گرفت و چون قرار است که هزینه‌های در این مکان انجام شود نیاز به توافق کتبی است.

 

این مسئول در پاسخ به این سئوال که استاندار مازندران مبلغ 500 میلیون تومان برای بهسازی چشمه آب‌معدنی سورت اختصاص داد، گفت: بیشترین نگرانی حال حاضر ما حفظ حریم این چشمه طبیعی است و نگران مسائل مالی برای چشمه نیستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.