پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سورت به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود/جلوگیری از حمل زباله در چهاردانگه

عضو شورای شهرستان ساری با تاکید بر توجه بیشتر گردشگری مازندران به تامین زیرساخت‌های چشمه باداب سورت چهاردانگه کیاسر، گفت: چشمه سورت به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود.

6

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از خبرگزاری تسنیم، اصغر عالیشاه امروز در جلسه بررسی مشکلات منطقه چهاردانگه ساری در ساختمان استانداری مازندران با اشاره به اینکه چشمه سورت متعلق به مردم منطقه بوده و باید درآمد آن نیز عاید اهالی منطقه شود، اظهار داشت: اگر سرمایه‌گذاری بیاید و بخواهد از منابع منطقه استفاده کند و سودی برای اهالی منطقه نداشته باشد، جلوی فعالیتش را می‌گیریم.

 

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری در منطقه چهاردانگه در حد شعار باقی مانده است، از مسئولان گردشگری استان خواست تا به وضعیت گردشگری منطقه سرو سامان دهند.

 

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی کشت در منطقه در دستور کار قرار دارد، افزود: آموزش‌های ترویجی در راستای توسعه باغات سیاه ریشه در منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

 

عالیشاه با بیان اینکه 70 هکتار از اراضی شیبدار منطقه چهاردانگه به ایجاد باغ اختصاص یافت، افزود: جهاد کشاورزی از ایجاد باغات در اراضی شیبدار حمایت کند و به باغداران تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کند.

 

وی به مشکلات مجتمع آب‌رسانی پشتکوه منطقه چهاردانگه اشاره کرد و گفت: متاسفانه  تعدادی از روستاهای بخش چهاردانگه از آب آشامیدنی سالم رنج می‌برند.

 

عالیشاه به دریاچه الندان، چورت و چشمه خارخون در منطقه اشاره کرد و افزود: اگر صنعت گردشگری در منطقه مورد حمایت قرار گیرد، از مهاجرت اهالی منطقه به شهرهای اطراف جلوگیری می‌شود.

 

جلوگیری از حمل زباله در چهاردانگه

رئیس شورای شهر کیاسر نیز به حمل زباله ساری به منطقه پشت‌کوه چهاردانگه اشاره کرد و گفت: با وجود وعده‌هایی که مسئولان استان برای جلوگیری از حمل زباله داده، ولی متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

 

خلیل جهان آرا با بیان اینکه دپوی زباله در منطقه سبب جاری شدن شیرآبه آن به سفره‌های زیرزمینی شده است، خواستار جلوگیری از حمل زباله به منطقه پشتکوه چهاردانگه شد.

 

وی از ساخت پروژه بزرگ بهسازی ورودی شهر کیاسر خبر داد و گفت: ساخت این پروژه به اعتبار نیاز دارد که باید در توزیع اعتبارات تملک دارایی به صورت ویژه دیده شود.

 

6 نظرات
  1. فضل الله شیخی کیاسری می گوید

    با سلام از استاندار محترم و محبوب استان که به مدت 3/30ساعت جلسه فشرده با حضور مدیران کل دستگاه اجرایی با موضوع مشکلات بخش چهار دانگه با سعه صدر گوش دادند و دستورات لازم را صادر فرمودند به نمایندگی از مردم فهیم شهر کیاسر وبخش چهار دانگه کمال تشکر دارم

  2. ز کیاسری می گوید

    باید روزی که با شهرداری ساری وقائمشهر قرارداهای میلیونی میبستن فکر الودگی سفره های اب زیر زمینی لیزشدن جاده بوی تعفن و…میکردن ذوق داشتن که بچه های بیکارشون میشن راننده ی کامیون حمل زباله . زباله رو با شیرابه بار میزدن بعداز ردشدن از باسکول در کوچک پشت رو باز میذاشتن تا شیرابه کم کم خالی بشه. بله ازماست که بر ماست.

  3. حسن می گوید

    از زحمات آقای خلیل جهان آرا ریاست محترم شورای اسلامی شهر کياسر سپاسگزاریم. ایشان به عنوان مسئولی که از متن مردم برخاسته در حال خدمت است و سعه صدر بالایی دارد. از ایشان درخواست می شود جهت حل مشکلات آبهای سطحی کياسر از همین اول سال فکری کنند. خ معلم- پشت سپاه- خ مزار-اول محرم

  4. کمال می گوید

    با سلام خدمت آقای عالیشاه
    از زحمات شما در مورد پیگیری مشکلات منطقه سپاسگزاری میکنیم.اگه مردم پشتکوه همدل باشیم هیچ کس نمیتواند از باداب سورت استفاده شخصی بکند.امیدوارم که در این لحظات حساس مردم و شوراها بیشتر متحد باشند.

  5. عرشيا می گوید

    با افتتاح كارخانه زباله سوز اين مشكل حل ميشه البته شنيدم شهرداري ساري با قراردادي با اساتيد ودانشجويان بومي تصفيه شيرابه را شروع كرده ودرجهت جبران مبالغي را هم دربخش هزينه كرده

  6. ali می گوید

    اقای عرشیا چه هزینه ای به قیمت نابودی آینده مردم منطقه باید جلوی حمل زباله به منطقه تحت هرشرایطی گرفته شود مگه منطقه زباله دان مردمان ساری وقائمشهر است .ببخشید اقایان مسئول اینجا انسان زندگی میکنند.کو اتحاد مردم -کو دفاع ازاینده کو….واقعا متاسفیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.