پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چاپ کتاب یک چهاردانگه با عنوان « تحلیل و بررسی سند و دلالت احادیث تفسیری قرآن کریم »

نخستین اثر در تحلیل و بررسی سند و دلالت احادیث تفسیری قرآن کریم بر اساسا «روایات تفسیری سوره عنکبوت» کتابی تالیف حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی کارنامی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۹ فصل به چاپ رسید.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حسن حسینی کارنامی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه مازندران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این کتاب که در ۹ فصل به چاپ رسیده است به بررسی روایات تفسیری سوره عنکبوت می‌پردازد.

 

آنچه در نگارش این کتاب مدّ نظر بوده، عبارت است از تنقیح و جداسازی روایات صحیح از ضعیف در سورۀ مبارک عنکبوت، نقد و تحلیل دلالت احادیث و تطبیق آن با مراد کلام الهی در این سوره، و از همه مهم‌تر، یافتن مستندات روایی جدید از متون حدیثی که به صورت غیرمستقیم به مضامین آیات این سوره ارتباط دارد.

 

هدف نهایی این کتاب، آماده‌سازی بخشی از پژوهش تفسیر روایی جامع شیعی بر قرآن کریم است.

 

محور اصلی پژوهش در این اثر، دوازده تفسیر روایی و سه تفسیر تحلیلی شیعه است.

 

اما افزون بر این‌ها، ۳۰ کتاب تفسیر و چهل کتاب روایی شیعه نیز مورد کاوش قرار گرفته که محصول آن، بیش از ۲۰۰ روایت است که پس از مباحث درایی عمیق، اسناد تقطیع و یا حذف شده آنها شناسایی شد و وضعیت نزدیک به هزار راوی مذکور در آن که پس از حذف مکررات، ۳۰۰ راوی باقی ماند.

 

 از نظر رجالی بر اساس داده‌های کتب رجال ثمانیه و معجم رجال الحدیث، وثاقت و عدم وثاقت آنان بررسی شد.

 

این کتاب در تیراژ ۱۰۰۰ جلد، در ۹ فصل، در ۴۷۶ صفحه در قطع  وزیری، به مبلغ ۳۵۰۰۰ تومان در تابستان ۹۴ توسط انتشارات نوروزی گلستان به چاپ رسیده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.