پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چالش های کیاسر یکی دوتا نیست/توسعه ی کیاسر در ازای حمایت های استانی است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، انتخاب شهردار به عنوان یکی از مهم ترین کارهای اعضای شورای یک شهر است و در مورد کیاسر نیز این قصیه صادق است؛ مازندشورا برای پیگیری فرآیند انتخاب شهردار و برنامه های شورا به سراغ یکی از اعضای شورای این شهر، رفته است.

سعیدی کیاسری در ابتدای گفت و گوی خود بیان کرد: اولین و مهم ترین کار شورای یک شهر، انتخاب شهردار است.

درباره شهرداران قبلی باید گفت که محاسن و معایب خاص خود را داشتند اما طبق نظر مردم کیاسر، نظر بر آن شد که شهردار عوض شود.

حدوداً 22 نفر برای سمت شهردار کیاسر به عنوان گزینه مطرح بودند و از بین این افراد 6 گزینه نهایی انتخاب شدند و جناب آقای محمودی با کسب 4 رأی توانستند سکان هدایت شهرداری کیاسر را بدست بگیرند.

وی در ادامه افزود تا زمانی که فرآیند انتخاب شهردار به دستگاه های مربوطه ابلاغ شود، علی ابراهیمی به عنوان سرپرست شهردار انتخاب شد و مسئولیت نظارت بر مدیریت شهر کیاسر را برعهده دارد.

سعیدی ادامه داد: در این دوره برخلاف دوره های قبل، تصمیم بر آن شد که با بررسی های دقیق یک نفر را به عنوان شهرداری توانا انتخاب کنیم تا در ادامه برای مدیریت شهر با مشکل روبرو نشویم.

با توجه به اکثریت رأی اعضای شورا به شهردار جدید، امید است همکاری های لازم بین شهرداری و شورا انجام شود تا کیاسر به رشد بهتری برسد و ما نیز بتوانیم به عنوان عضوی مؤثر در شورا حضور یابیم.

همچنین سعیدی عوامل مختلفی همچون بیکاری جوانان، مهاجرت خانواده ها به شهرها به علت نبود امکانات رفاهی شهری، نبود درآمد پایداری در شهرداری، ساخت و ساز ساختمانی وجود ندارد، وجود جاده ی خطرناک ساری-کیاسر از ورود سرمایه گذاران به این شهر جلوگیری می کند، به علت آماده نبودن زیرساخت های شهری جذب گردشگر نیز صورت نمی گیرد، نبود یک مرکز درمانی مناسب، دپوی نامناسب زباله ها و … را از چالش های روبروی شهرداری و شورای شهر برشمرد.

وی در ادامه، احداث فضای درمانی همانند بیمارستان، مرکز اورژانس و … را از مسئولین نظام علوم پزشکی خواستار شد و یادآور شد که مردم شهر کیاسر برای رسیدن به یک خدمات درمانی مناسب باید 75 کیلومتر تا ساری را طی کنند؛ ما اکنون در سال 1396 هستیم اما کیاسر همچنان مکان درمانی مناسب ندارد!

این عضوا شورا، عدم توسعه ی منطقه کیاسر را در سه عامل می بیند:

1- بی توجهی مسئولین استانی به منطقه : وی خاطرنشان شد عدم حضور مسئولین استانی همچون استاندار، فرماندار و .. در کیاسر خود گواه این مورد است.

2- کم کاری مدیران شهری کیاسر

 3- مردم چهاردانگه و کیاسر مطالبه گری های خود را ادامه نمی دهند

اگر این سه عامل دست به دست هم دهند می توانیم شاهد کیاسری آباد و توسعه یافته باشیم و از این حالت سنتی خارج شویم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.