پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیوند کویر سمنان به جنگل و دریا در مازندران

فرماندار ساری با اشاره به اینکه طرح اقتصادی سمنان و مازندران را با پیوست صنعت گردشگری ایجاد خواهیم کرد گفت: مشترکات اقتصادی و گردشگری این دو استان در قالب جلساتی صورت خواهیم داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: طرح پیوند دادن ظرفیت های گردشگری استان های سمنان و مازندران با یکدیگر روز پنجشنبه با شرکت فرمانداران هشت شهرستان این ۲ استان در ساری کلید خورد.

 

فرماندار ساری در این نشست گفت که برای این منظور طرح گردشگری کرانه تا کویر تعریف می شود تا ظرفیت های و جاذبه های گردشگری ۲ استان مکمل هم شوند.

احمد حسین زادگان افزود : هدف از اجرایی شدن این طرح هم بهره گیری از ظرفیت های ۲ استان سمنان و مازندران به خصوص شهرستان های هم مرز برای توسعه گردشگری است .

 

وی گفت : بین استان های مازندران و سمنان علاوه بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی ، اشتراکات اقتصادی و گردشگری فراوانی هم وجود دارد که می توان با بهره گیری دو جانبه از این مزیت ها ، برای توسعه هر دو استان تلاش کرد.

 

فرماندار ساری افزود : طرح گردشگری کرانه تا کویر به منظور بهره گیری از ظرفیت های آبی در مازندران و کویر در استان سمنان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی مطرح شده است.

 

وی ادامه داد : در این طرح می توان برنامه های گردشگری مختلفی را بویژه برای جذب گردشگران خارجی تعریف و اجرا کرد و یکی از الزامات اجرای چنین طرح و برنامه هایی هم تعامل میان فرمانداران هشت شهرستان استان های مازندران و سمنان است .

حسین زادگان گفت که فرمانداران هشت شهرستان دو استان می توانند برنامه ها و طرح های گردشگری خود را برای جذب مسافران خارجی بیان کنند.

 

فرماندار شهرستان سمنان نیز با استقبال از پیشنهاد اجرای طرح کرانه تا کویر ، خواهان جرایی شدن این طرح در قالب سند گردشگری منطقه ای شد.

سید عباس دانایی گفت که گردشگری از لحاظ اقتصادی سومین درآمد جهانی را به خود اختصاص داده است و اجرای طرح های گردشگری استان های سمنان و مازندران می تواند رونق گردشگری ۲ منطقه را فراهم کند.

 

وی افزود : سابقه تاریخی دو استان نشان از وجود اشتراکات زیادی دارد و باید از این مزیت های دو جانبه برای توسعه و رونق اقتصادی منطقه استفاده کنیم و این آمادگی در بین مسئولان دو استان وجود دارد.

 

فرماندار سمنان اجرای طرح کرانه تا کویر را مرهون فعال کردن تشکل های مردمی در هر دو استان دانست و خواهان برنامه ریزی مدون برای فعال شدن این تشکل ها شد.

 

گفتنی است استان مازندران از جنوب و جنوب شرقی با استان سمنان مرز مشترک دارد و اگر چه رشته کوههای البرز سرنوشت این دو استان را به طور طبیعی جدا کرده است ، ولی تاریخ و فرهنگ مشترک سبب شده است تا همواره پیوستگی آنها محفوظ بماند. به لحاظ جمعیتی هم بخشی از جمعیت سه میلیونی مازندران را سمنانی ها تشکیل می دهند.

هم اکنون سمنان و مازندران از ۲ مسیر دسترسی رسمی شامل سوادکوه و کیاسر به هم پیوند می خورند . علاوه بر این مسیرهای غیررسمی دیگری هم مانند جاده سفیدچاه در شهرستان گلوگاه هم ۲ استان را به هم وصل می کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.