پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشنهاد قاطع هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر ساری بر ابطال انتخابات در مرکز مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابوذر زارعی رئیس هیأت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا شهرستان ساری در آخرین روز فعالیت این هیأت با ارسال بیانیه‌ای به تشریح تخلفات گسترده صورت گرفته و تصمیم قاطع برپیشنهاد ابطال انتخابات شورای شهر ساری پرداخت که در ادامه در اختیار مخاطبان و مردم ولایتمدار ساری قرار می‌گیرد.

باسمه تعالی
هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شهرستان ساری بعد از بررسی‌های لازم برابر فرصت قانونی نظریه پیشنهاد ابطال انتخابات شورای شهر ساری را به اتفاق آرا اعلام و برای اعلام نهایی به هیأت نظارت استان ارسال کرده است.

این در صورتی است که قبلا در تاریخ 7 خرداد 1396 هیأت اجرایی انتخابات شورای شهر ساری نیز با اتفاق آرا پیشنهاد ابطال پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ساری را طی صورتجلسه رسمی به هیأت نظارت شهرستان ساری اعلام کرده بود.

این جانب ابوذر زارعی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر ساری از طرف کل اعضای این هیأت برای تنویر افکار عمومی و خاتمه دادن به بعضی از شایعات برای آگاهی همه مردم موارد زیر را به استحضار می‌رسانم؛
1- در ابتدای شروع کار نظارت به مردم عزیز که صاحبان اصلی آرا هستند و هم به کاندیدای محترم شورای شهر اعلام کردیم در این جایگاه به جهت اینکه آرا مردم حق‌الناس است شرعاً و قانوناً وظیفه صیانت از آن را برعهده داریم و در تمامی مراحل انتخابات هیأت نظارت در حد توان این وظیفه را به خوبی انجام داده است.

2-در مرحله تایید و صلاحیت ها بعد از انجام کار قانونی توسط هیأت اجرایی به ریاست فرماندار محترم موضوع در هیأت نظارت طرح و نتیجه به هیأت نظارت استان اعلام شد که مردم عزیز شهرستان ساری از طریق رسانه‌ها و مصاحبه نسبت به موضوع آگاهی می‌یافتند و البته بنابر قانون نظریه نهایی باید هیأت نظارت استان اعلام می‌کرد که این روند قانونی در سلامت اجرا شده است.

3-در مرحله تبلیغات به تمامی وظایف قانونی قبل از روز انتخابات با هماهنگی هیأت اجرایی و دستگاه‌های تلاشگر امنیتی و انتظامی اقدام و با هماهنگی تخلفاتی در این زمینه وجود داشت که برخورد قانونی به‌عمل آمد.

4-حساس‌ترین مرحله در انتخابات، روز اخذ رای و شمارش آرا بوده که لازم است در این زمینه توضیحات بیشتری را به استحضار مردم عزیز ساری برسانم؛
*از صبح آغاز اخذ رای هم به هیأت اجرایی و هم به هیأت نظارت و هم بعضاً به دستگاه‌های امنیتی گزارشاتی مبنی بر تخلفات انتخاباتی واصل می‌شد و بعضی موارد با حضور در شعب اخذ رای رسیدگی و موانع برطرف شد ولی بعضی موارد نیاز به بررسی بیشتری بود که تعدادی متخلفان توسط دستگاه‌های امنیتی و انتظامی دستگیر و در مراجع قضایی تشکیل پرونده شد که قریب به اتفاق گزارش‌ها حاکی از خرید آرا توسط بعضی کاندیدا بود به‌طوری که می توان در بعضی مناطق عنوان خرید گسترده آرا را ذکر کرد.

5-بعد از اتمام زمان رای‌گیری، شمارش و تجمیع آرا در فرمانداری برابر قانون نتایج اولیه باید توسط رئیس محترم هیأت اجرایی به اطلاع مردم عزیزمی رسید و برابر وظیفه قانونی هیأت اجرایی به ریاست فرماندار دو روز وقت داشت شکایات مردم و دیگر نامزدها و همچنین دستگاه‌های وظیفه‌مند در این زمینه را بررسی و نتیجه را به هیأت نظارت شهرستان اعلام کند.
بررسی اولیه نشان از تخلفات گسترده در خرید و شمارش آرا می‌داد و با نظر اعضای محترم هیأت اجرایی به طور رندمی چند صندوق مورد بازگشایی قرار گرفت که حاکی از تخلفات گسترده در تعداد آرا به نفع و بر ضرر بعضی از کاندیداها و ده‌ها تخلف دیگر بوده و سرانجام بعد از بررسی در روندهای قانونی و شکایات گسترده دیگر نامزدها و مستندات به دست آمده هیأت اجرایی تقریبا به اتفاق آرا پیشنهاد ابطال انتخابات شورای شهر ساری را کرد و طی نامه رسمی همراه با صورتجلسه به هیأت نظارت شهرستان اعلام کرد.

هیأت نظارت شهرستان نیز بنابر مستندات دقیق هیأت اجرایی و همچنین گزارشات بازرسین این هیأت در روز انتخابات به بررسی موضوع پرداخت و فقط اتکا به بازشماری تعدادی از صندوق های هیأت اجرایی نکرد و اقدام به بازشماری تعداد دیگری از صندوق ها در سطح شهر کرد که متاسفانه تخلفات عدیده‌ای در صندوق‌های بازشماری شده اعم از مخدوش بودن آرا و یا چند خط بودن تعرفه‌ها وجود داشت که هر کدام از آنها برای ابطال آرای آن صندوق کفایت می‌کرد.

سرانجام با توجه به بررسی موردی هیأت نظارت و همچنین صورتجلسه ارسالی هیأت اجرایی، هیأت نظارت شهرستان نیزضمن تایید نظریه ابطال انتخابات از طرف هیئت اجرایی پیشنهاد ابطال انتخابات شورای شهر ساری را به هیأت نظارت استان اعلام کرده است.

بنده در اینجا ضمن تشکر از هیأت محترم اجرایی و اعضای محترم هیأت نظارت عرض می‌کنم این روزها توسط بعضی از افراد مطالبی نقل می‌شود که بنده به‌عنوان مسؤول در این زمینه موظف به پاسخگویی هستم.
اینکه جریان خاصی به دنبال حذف جریان دیگری است، حرفی مضحکانه است و ما شرعاً و قانوناً وظیفه داشتیم از آرا مردم صیانت کنیم. برای هیأت نظارت شهرستان ساری اگر آخرین نفر این 140 نفر یک رای خوانده نشود و یا برای اولین نفر تفاوتی ندارد. مضافاً این شایعات بدون تردید از طرف همان‌هایی پخش می‌شود که به‌صورت گسترده این تخلفات را انجام داده‌اند.
همانطوری که مردم عزیز مطلع هستند، هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان ساری برابر قانون باید نتایج حاصله را به هیأت نظارت استان اعلام کند و تصمیم گیرنده اصلی هیأت عالی نظارت استان و کشور است و بنده از طرف شما مردم عزیز حتی نه در جایگاه رئیس هیأت نظارت شهرستان بلکه در جایگاه یک شهروند ساروی مصرانه می‌خواهم همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند آرای مردم حق الناس است و تاکید دین عزیز اسلام در شرایط حق‌الناس تقاضا دارم در پیگیری حقوق مردم و به‌خصوص نامزدهای محترم دقت لازم به‌عمل آید و برای عبرت‌گیری متخلفان و بعضی صاحبان قدرت و ثروت تاثیرگذار بر روند انتخابات اقدام جدی را به‌عمل آورند.

ضمن تشکر از همه مسؤولان استان و شهرستان به ویژه دستگاه‌های نظارتی، انتظامی، قضایی و امنیتی استدعا دارم مردم عزیز شهرستان ساری بی‌صبرانه منتظر اقدام قانونی شما هستم و بدون شک احقاق حق، خشنودی خداوند بزرگ و مردم عزیز را به‌دنبال خواهد داشت.

ابوذر زارعی کیاپی رئیس هیأت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر وروستا در مرکز استان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.