پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشنهاد رئیس پلیس راهور ساری برای حل معضل ترافیک در این شهر

0

پایگاه خبری چهاردانگه، افزایش تعداد تابلوهای حمل با جرثقیل در شهرستان ساری و نگرانی عمومی نسبت به این موضوع و دغدغه‌های که مردم در این ارتباط دارند، طرح موضوع گفت‌وگو خبرنگار فارس با رئیس پلیس راهور مرکز استان مازندران شده است.

نیکزاد عمویی در ارتباط با این موضوع به خبرنگار خبرگزاری فارس در شهر ساری گفت: افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مرکز استان،  فعالیت سازمان‌ها و نهادهای متعدد در مرکز استان، وجود مراکز درمانی پر مراجعه در نقاط مرکزی شهر باعت ترافیک جدی در شهر ساری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: افزایش تعداد تابلوها در اختیار پلیس نیست، این موضوع در شورای ترافیک استان مازندران مورد بحث قرار گرفته و هر گونه تغییر و تحول در حوزه ترافیک در این شورا به تصویب و اجرایی می‌رسد.

عمویی با اعلام اینکه راهنمایی و رانندگی یکی از اعضا شورای ترافیک استان است، نصب تابلو با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری است.

وی در عین حال بیان کرد: قدیمی بودن بافت شهر، کم عرض بودن معابر ساری، ازدیاد وسایل نقلیه، وجود سازمان‌ها و مراکز درمانی در نقاط مرکز شهر باعث معضلات جدی ترافیکی در شهر ساری است و راهنمایی و رانندگی به ناچار برای کنترل ترافیک نسبت به جانمایی این تابلوها در نقاط مختلف مرکز استان اقدام می‌کند.

رئیس پلیس راهور مرکز استان خاطر نشان کرد: اقداماتی مناسبی توسط شهرداری ساری برای کاهش ترافیک انجام شد ولی این اقدامات به صورت مُسکن و موقتی بوده و در بلند مدت باید به صورت جدی برای رفع مشکلات ترافیکی ساری به صورت کلان چاره‌اندیشی شود.

وی با اعلام اینکه زیر ساخت‌های شهر ساری به شدت مشکل دارد، افزود: در حال حاضر چاره‌ای برای کاهش و کنترل ترافیک نداریم.

عمویی ادامه داد: برای کنترل ترافیک در شهر نیاز به همکاری و همراهی همه  ارگان‌ها و نهادها داریم، بسیاری از ارگان‌ها و نهادها برای مشتریان خویش تهمیدات ترافیکی را برنامه‌ریزی نکردند، عدم برنامه‌ریزی در حوزه ترافیکی باعث زحمت برای پلیس می‎شود.

وی با اعلام اینکه بسیاری از مراکز درمانی و خدماتی بدون توجه به مسائل ترافیکی در شهر از قبل احداث و یا در حال احداث است، گفت: طرح پارکینگ طبقاتی باید به صورت جدی در برنامه کاری قرار گیرد و ادارت و سازمان‌ها ملزم به برنامه‌ریزی برای ایجاد زیر ساخت ترافیکی در حد نیاز خودشان شوند.

رئیس پلیس راهور مرکز استان مازندران با اعلام اینکه اگر  احداث هر واحد تجاری و یا سازمانی منوط به دریافت صلاحیت ترافیکی شود، شاهد کاهش مشکلات در این بخش هستیم، افزود: آیا ارگان‌ها و نهادها زمان احداث به این بخش توجه دارند.
وی با اعلام اینکه در نقاط مرکزی شهر شاهد فعالیت ادارات و سازمان‌های هستیم که بدون پارکینگ هستند و محل مراجعات زیادی هستند، افزود: بخشی از ترافیک موجود در شهر مربوط به پرسنل و کارکنان این سازمان‌ها هست.

عمویی خاطر نشان کرد: متولیان امور طرحی را در دستور کار خویش قرار داده که ارگان‌های پر مراجعه را به خارج از شهر انتقال بدهند.

وی با اعلام اینکه بسیاری از مطب‌های پزشکان در دو خیابان فرهنگ، قارن و اخیر هم در مجتمع طوبی قرار دارد، افزود: با احداث یک مجمع مناسب پزشکی در خارج از  بخش اعظمی از ترافیک شهر کاهش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور مرکز استان مازندران با اعلام اینکه پلیس برای کنترل ترافیک مجبور به اعمال قانون هست، گفت: عدم سخت‌گیری پلیس در حوزه ترافیک مشکلات جدی‌تری برای عامه مردم به وجود می‌آورد.

وی اضافه کرد: پلیس علاقه‌ای به جریمه کردن افرادی که برای انتقال بیمار مجبور به پارک دوبل در نقاط مرکزی شهر هستند ندارد، ولی باید پاسخگو دیگر افرادی که در گره‌های ترافیکی گیر افتادن هم باشد.

عمویی در پایان گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب در شهر باعث می‌شود که پلیس سخت‌گیری‌های قانونی داشته باشد و گاهی این سخت‌گیری‌ها به مذاق افراد ناخوشایند است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.