پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیام تسلیت بخشدار چهاردانگه به مناسبت سالروز رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع)

0

به مناسبت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، محمد مصطفی (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) مرتضی جعفری، بخشدار چهاردانگه پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام به شرح ذیل است:

سالروز رحلت جانگداز پیامبرمکرم اسلام(ص) و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی(ع) را به همه دوستداران حق و حقیقت و موحدان عالم تسلیت عرض می کنم.
درباره کرامات و کمالات حضرت ختمی مرتبت(ص) سخن گفتن، مجالی و دانشی میطلبد که از عهده این حقیر خارج است، اما با غور در خرمن فرمایشات گهربار حضرت ایشان میتوان خوشه چینی نمود آنجا که در ارزش حفظ آبروی مومن می فرماید:

هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ص 145 – الجعفریات(الاشعثیات) ص 198)

به این فرمایشات گهربار دقت فرمایید، هنگامی که رسول خدا(ص) سفارشاتی به معاذ بن جبل به هنگام اعزام او به یمن میفرماید:

ای معاذ! به مردم یمن قرآن بیاموز و فرهنگشان را به رفتار شایسته نیکو گردان و مردمان را اعمّ از خوب و بد در جایگاه خودشان قرار ده و دستور خداوند را در میان آنان اجرا کن و در فرمان و مال خداوند از هیچ کس مترس، چرا که نه ولایت از آن توست و نه مال. و در هر کم و زیادی امانتشان را پس ده.

بر تو باد مدارا و گذشت بدون فروگذاری از حقّ، که شخص نادان بگوید از حقّ خدا چشم پوشیدی. قبل از اینکه مردم جاهلانه به کارت عیب بگیرند مصلحت آن کار را بر ایشان بیان کن، و رسول جاهلیّت را جز آنچه اسلام پذیرفته محو و نابود کن.

تو را به تقوای الهی و راستگوئی و وفای به پیمان و پرداخت امانت و دوری از خیانت و نرم گوئی، و ابتدای به سلام و همسایه‌داری و یتیم‌نوازی و درستکاری و کوتاهی آرزو و دوستی آخرت و ترس از بازخواست و همراهی ایمان و اندیشه در قرآن و فروخوری خشم و تواضع، سفارش می‌کنم. و از ناسزاگوئی به مسلمان و فرمانبری گناهکار و نافرمانی امام عادل و تکذیب راستگو، یا تصدیق دروغگو بر حذر داشته و باز می‌دارم.

و همیشه بیاد خدا باش و او را یاد کن و برای هر گناهی توبه‌ای جدید کن، برای معاصی پنهانی توبه‌ای مخفیانه و برای آنچه در آشکارا مرتکب شدی آشکارا توبه کن.(تحف العقول / ترجمه جعفری، ص: 32)

آری این سخنان پیامبر خوبی هاست که خداوند با فرمان آزادی، انسانیت، عدالت و برابری، حق جویی،حق طلبی،حق گویی،دفاع از مظلوم، کرامت انسانی و… به سوی بشریت گسیل داشته و حاصل تلاشها و مشقتهای ۲۳ ساله او، راه روشن الهی انسانی برای رسیدن به هدف خلقت میباشد.

به سهم خود، مصیبت رحلت جانسوز حضرت رسول(ص) و سلاله اطهرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) را که شبیه ترین افراد از نظر خصال و کمال و جمال به حضرت ایشان بوده را به خدمت مردم شریف، نجیب و مومن و ولایت مدار چهاردانگه تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.

و من الله التوفیق

مرتضی جعفری، بخشدار چهاردانگه

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.