پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پلیس به دنبال ایجاد جامعه امن است

0

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مسعود تقدیسی در کارگاه تخصصی – آموزشی کارشناسان مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی استان، که در سالن الغدیر ستاد انتظامی استان در ساری برگزار شد، گفت: هدف از تشکیل معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی رویکرد جامعه محوری پلیس برای تحقق پلیس مردمی و ارتقاء سطح بینش و خود آگاهی در سرمایه های اجتماعی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، مهمترین نقش معاونت اجتماعی پلیس را برقراری ارتباط با مردم و جلب اعتماد عمومی دانست و افزود: جلب اعتماد موجب محبوبیت پلیس و در ادامه مقبولیت پلیس می شود و این مقبولیت باعث مرجعیت و افزایش مشارکت عمومی در برقراری نظم و امنیت می شود.

سرهنگ تقدیسی ایجاد فضایی امن در جامعه و کاهش فاصله بین مردم و نیروی انتظامی را از جمله وظایف کارشناسان اجتماعی در انتظامی شهرستان های تابعه برشمرد و تصریح کرد: پلیس به دنبال ایجاد جامعه ای امن عاری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی است که در این راستا اقناع سازی و مسئول سازی مردم و دستگاه های اجرایی ازموارد قابل توجه در این زمینه است.

تقدیسی لاریجانی برقراری جلسات اندیشه ورزی و ایجاد رابطه ای عاطفی با مردم را از دیگر وظایف رابطان و مسئولان اجتماعی استان برشمرد و گفت: سهیم کردن نهادهای مردمی و دستگاه های اجرایی در تولید امنیت نقش مهمی در ایجاد نظم و نشاط اجتماعی در جامعه دارد.

وی هنرو خلاقیت رابطان اجتماعی را جذب سرمایه های اجتماعی و تبدیل مسائل امنیتی و انتظامی به مسائل اجتماعی عنوان کرد و بر ایجاد بسترهای مناسبی برای برقراری ارتباط پلیس با مراکز علمی و آموزشی به منظور اعتماد سازی در مردم تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.