پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پلیس ایران باید به الگوی پلیس اسلامی در دنیا تبدیل شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی امرز در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی مازندران با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: برای شناخت هر نهضتی راه‌هایی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین این راه‌ها تحلیل بیانیه‌ها، سخنرانی‌ها و نامه‌های رهبران و حاکمان این نهضت‌ها است.

وی افزود: برای تحلیل عمیق حادثه عاشورا که یک حادثه کم نظیر و اثرگذار مملو از عبرت‌ها، درس‌ها، پیام‌ها و حرکت‌های اصلاح گرایانه با اثرگذاری اجتماعی در طول تاریخ بشریت از زمان بروز حادثه تا زمان حال و آینده خواهد بود، شناخت دقیق و درست این حادثه امری لازم و ضروری است.

ادیانی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت این واقعه تحلیل نامه‌ها و پیام های امام حسین(ع) برای نخبگان، خواص جامعه و توده مردم بوده است که هنوز این پیام‌ها جای تامل دارد.

ادیانی با بیان اینکه نیروهای مسلح دژ محکم جامعه هستند، گفت: امروز نیروهای مسلح به عنوان افراد خاص جامعه و بازوان انقلاب و اسلام هستند و مردم آنها را به این عنوان می‌شناسند که برابر با پیام‌هایی که امام حسین برای خواص جامعه آن روز نوشتند، تبیین اوضاع سیاسی و شرایط جامعه، عمل به قرآن کریم به عنوان کتاب قانون اساسی و کتاب انسان‌ساز و قرار دادن آایات و روایات آن به عنوان یک اصل در زندگی شخصی و خانوادگی از نکات قابل توجه نیروهای مسلح ما است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به سخنان حکیمانه امام راحل در وصیت نامه سیاسی و الهی آن حضرت اشاره کرد و گفت: قرآن کریم که عبارت بود از سیاست و حکومت دینی و تا قبل از انقلاب به معنای واقعی مهجور مانده و به محاق رفته بود توسط امام عظیم الشان از مهجوریت خارج شد و به قلوب مردم بازگشت.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سنت پیامبر مسئله امامت و زعامت جامعه بود، گفت: اساسی ترین مسئله اجتماعی جوامع و حتی اساسی ترین بحث‌های علوم اجتماعی مسئله مسئولیت و مشروعیت کسی است که حق فرماندهی و قدرت دارد.

ادیانی با اشاره به اینکه قرآن کریم حکومت‌ها را به دو دسته طاغوتی و الهی تقسیم کرده است، اذعان داشت: بزرگ‌ترین دستاورد و سنت پیامبر مسئله رهبری الهی جامعه بوده است .

وی با اذعان به اینکه امروز مجاهدانی هستند که بر ارزش‌های بر آمده از اصول اسلامی نظارت می‌کنند، گفت: مسئله امامت و رهبری جامعه بزرگ‌ترین و اساسی ترین مسئله اجتماعی در جامعه اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دشمن در حوزه‌های اقتصادی علاوه بر تحریم، اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته است،گفت: حکومت اسلامی حکومتی است که در برابر جهان با تفکر شرق و غرب و در برابر نظام لیبرالیستی و نظام سلطه طلب غرب و شرق با روش پیامبر که بر پایه حکومت اسلامی، الهی و توزیع عادلانه ثروت عمومی بنا نهاده شده بود، بوجود آمده است.

ادیانی گفت: توزیع عادلانه عدالت اسلامی و عدالت اجتماعی از مهم‌ترین موضوع‌های اسلام و حکومت اسلامی است و نیروی انتظامی امروز یک نیروی در تراز جمهوری اسلامی، نیرویی هوشیار، بصیر، ارتقا یافته و برخوردار از بصیرت اسلامی و سخنان حکیمانه مقام عظمای ولایت و مهم‌تر از همه نیرویی است که برخوردار از رضایت مردمی است.

وی با قدردانی از تعامل سردار اشتری به عنوان فرمانده مقتدر نیروی انتظامی با سازمان عقیدتی سیاسی با تقدیر از حجت الاسلام علی نوری، حجت الاسلام سید عبدالعلی رضایی را به سمت رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران منصوب کرد.

فرمانده انتظامی مازندران ،گفت: توجه به خانواده و سبک زندگی اسلامی از اولویت های برنامه عقیدتی و سیاسی در فرماندهی انتظامی استان است.

سردار سید محمود میرفیضی با بیان اینکه سلامت نیرو در ناجا امری مهم است، تصریح کرد: نیروی سالم، موجب اقتدار نیروی انتظامی است و یک جامعه امن باید پلیس با ایمان داشته باشد .

وی بیان کرد: عمده تاکیدات مقام معظم رهبری پلیس دینی است و سازمانی که در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در حوزه اعتقادات کارکنان فعالیت می کند، سازمان عقیدتی سیاسی است.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.