پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرستاری با عشق عجین شده است/ شغلی سخت با درآمد کم!

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سالروز میلاد بزرگ پرستار تاریخ، حضرت زینب (س)، روزی است برای قدر نهادن ذره‌ ای از زحمات فرشتگان سفید پوش، فرشتگانی که رنج بیمار را رنج خود می‌ دانند.

پرستاران شب و روز بر بالین بیمار بیدار می‌ مانند تا ذره‌ ای از درد و ناراحتی او را کم کنند، رسالتشان درمان است و در راهش قسم خورده‌ اند که از هیچ تلاشی دریغ نکنند و پای قسمشان هم ایستاده‌ اند .

روز پرستار، روز بزرگداشت دلسوزترین، پرتلاش‌ ترین و تاثیرگذارترین افرادی است که در عرصه‌ سلامت مشغول خدمت‌ رسانی هستند، به حق تحمل فشارهای روحی، روانی و جسمی که بر پرستاران در رسیدگی به آلام و التیام درد های بیماران وارد می شود، کار ساده‌ای نیست .

سوم بهمن ماه روز میلاد اسوه صبر و استقامت روز پرستار نامیده شده است، به همین مناسبت به سراغ یک زوج پرستار که کارشان را با عشق ادامه می‌دهند رفتیم.

از میلاد عنایتی و مهسامهرانات زوج پرستارمازندرانی در مورد زندگی، کار و چگونگی رسیدگی به کارهای روزانه پرسیدیم .

هفت سال تلاش لذت بخش

میلاد عنایتی می گوید : تمام هفت سال کارپرستاری با وجود سختی های این کار برایم شیرین و لذت بخش بوده ، هرچند از دست دادن یک بیمار یا عدم بهبود بیماران ناراحت کننده است.

وی افزود: ساعت کار زیاد، اضافه‌کاری اجباری در روزهای تعطیل و مطالبات تسویه نشده از جمله مشکلاتی است که همه پرستارها با آن دست و پنجه نرم می‌کنن ، . پرستاری در مقایسه با مشاغل دیگر سختی کار زیاد و درآمد کمی دارد و سخت تر آنکه با تمام مشکلات باید واکنش خوب و مناسبی در برابر بیماران از خود نشان دهیم که این یک هنر بزرگ برای پرستاران است.

این پرستار معتقد است: اگر همه افراد جامعه خود مراقبتی را بیاموزند و هر فرد یک پرستار برای خود و اطرافیانش باشد هم ارزش کار پرستار در جامعه بیشتر نمود می یابد و هم با علم خودمراقبتی از بسیاری بیماری ها پیشگیری شده و بار بیماران بیمارستان کمتر می شود.

تعدیل نیروی پرستار راندمان کاری را پایین می آورد

مهسا مهرانات پرستار بیمارستان ولی عصر قائم‌شهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا، می گوید: تنها کسانی که به پرستاری عشق و علاقه دارند باید وارد این حرفه شوند.

وی معتقد است: پرستار باید مهارت ارتباطی خوب، اخلاق مناسب، درک بالا و صبر زیادی داشته باشد؛ همچنین باید بتواند فشارهای کاری را تحمل کرده و آرامش خود را تحت هر شرایطی حفظ کند، دلسوز و مهربان بوده و با بیماران همدردی کند.

وی می گوید: سر و سامان دادن به زندگی برای خانواده ای که رکن های اصلی آن پرستار هستند کمی سخت است حتی برخی مواقع دو روز در هفته نیز نتوانستم با همسرم در کنارهم غذا بخوریم به ویژه برای زوج های پرستار که فرزند نیز دارند این مساله دشوار تر است.

مهرانات تعدیل نیروی پرستار در بیمارستان‌ها و اضافه کار اجباری را مهم‌ترین چالش های جامعه پرستاری می داند و می گوید: بر طبق قانون هر بیمار باید یک پرستار داشته باشد اما به دلیل تعدیل نیرو در بخش ویژه هر سه بیمار یک پرستار و در بخش های داخلی هر 10تا12 نفر یک پرستار دارند و این راندمان کاری را پایین می آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.