پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایان مشکل قطع گاز مازندران با تکمیل خط گازی دامغان به نکا

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سید علی ادیانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: استان مازندران که هر ساله به علت افزایش مصرف گاز‌های خانگی و صنایع با مشکل کمبود، افت و قطع گاز روبرو بوده است با اتمام خط لوله گاز رسانی از دامغان به نکا، علاوه بر مازندران دیگر استان‌های شمالی نیز مشکل گازی نخواهند داشت.
وی افزود: مسیر خط گازی دامغان به نکا خط مستقل و پایدار گازی است که در دولت دهم به تصویب رسید و در دولت یازدهم پیگیری و عملیاتی شد و اکنون این پروژه مرحله پایانی اجرا را می‌گذراند.
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ، موانع طبیعی و زیست محیطی را عمده مشکلات بر سر راه اجرای پروژه بزرگ گازی دامغان به نکا دانست و گفت: با پیگیری‌های استاندار مازندران و دستگاه‌های ذیربط عملیات اجرایی پروژه با موفقیت انجام شد و با رفع تنها مانع این مسیر گازی در منطقه ذغال چال ساری این پروژه بزودی تکمیل و آماده تست گاز می‌شود.
ادیانی اعتبارات ۵۰ میلیارد تومان این پروژه را با ۱۷۰ کیلومتر طول شبکه گازرسانی اعلام کرد و افزود: با بهره برداری خط دامغان به نکا وابستگی استان‌های شمال بویژه استان مازندران به گاز کشور ترکمنستان تا قبل از زمستان امسال قطع و مردم مازندران زمستان امسال را با مصرف گاز مطمئن داخلی سپری خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.