پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاسداری از کیان اسلام و انقلاب رسالت مهم حوزه‌های علمیه است

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، گفت: طلاب باید مشعل هدایت جامعه و عالم عامل باشند و حوزه به دنبال تربیت مربیانی است که می خواهند طبیب نفوس دیگران و پرچم دار معارف الهی باشند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی ( اهل روستای اراء دهستان پشتکوه بخش چهاردانگه ) معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدارس علمیه ساری با تجلیل از حضور حماسی و بی نظیر ملت ایران در انتخابات هفتم اسفند ماه، این حضور را تجلی وحدت و همدلی ملت ایران در دفاع از انقلاب، نظام و رهبری دانست.

 

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران بار دیگر حماسه ای خلق کردند که در تاریخ انقلاب ماندگار شد، افزود: امروز منتخبگان ملت وظیفه دارند با همه توان و حفظ وحدت و همدلی تنها در جهت خدمت به نظام و مردم گام بردارند.

 

حجت الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، ادامه داد: طلاب باید مشعل هدایت جامعه و عالم عامل باشند و حوزه به دنبال تربیت مربیانی است که می خواهند طبیب نفوس دیگران و پرچم دار معارف الهی باشند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل این مرکز مهم و اثرگذار دینی بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که حوزه های علمیه علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند.  

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین مردم نسبت به نظام حوزویان هستند، بیان داشت: حوزه و روحانیت در تاریخ همواره با از خودگذشتگی در برابر هر گونه انحراف ایستادند و از مبانی دینی دفاع کردند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی را یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و روحانیت دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند شبهاتی که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

 

وی پاسداری از کیان اعتقادات و قرآن را از جمله رسالت های مهم حوزه های علمیه دانست و گفت: همه تلاش حوزه این است که فعالیت های خود را، به ویژه در مسائل علمی، به سمت قرآن سوق دهد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت حوزه های علمیه این است که تمدن پویای اسلام را به جامعه و حتی به دنیا عرضه کند، افزود: امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است که حوزه علمیه باید این معارف ارزشمند را در جهان نهادینه کند. 

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که امروز اعتقادات و باورهای مردم به ویژه نسل جوان بیش از گذشته در معرض خطر قرار دارد، افزود: حوزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز دینی باید برای پاسخگویی به این شبهات برنامه داشته باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز دوران انفجار اطلاعات و ارتباطات است، خاطرنشان کرد: باید در این میدان مبارزه با بهره گیری از توان تبلیغی مناسب در برابر هجمه های دشمنان پیروز میدان باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.