پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاسخ رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ساری به شهرداری کیاسر

در پی خبری که ساعاتی پیش در پایگاه خبری چهاردانگه در باره مدیریت چشمه باداب سورت از سوی انتظاری شهردار کیاسر مطرح شده بود ( لینک خبر )، مهدیان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساری جوابیه ای را به شرح ذیل برای این پایگاه خبری ارسال نموده است:

3

 

در پی درج خبری که ساعاتی پیش در پایگاه خبری چهاردانگه در باره مدیریت چشمه باداب سورت از سوی انتظاری شهردار کیاسر مطرح شده بود (لینک خبر )، مهدیان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساری جوابیه ای را به شرح ذیر برای این پایگاه خبری ارسال نموده است:

 
همانطور که عموم شهروندان مرکز استان و نیز مردم شریف شهر کیاسر مستحضرند٬ اراضی چشمه باداب سورت از املاک دولتی محسوب می شود و پر واضح است که در اختیار منابع طبیعی بوده و طبیعی است که بهره برداری و ساخت و ساز و تغییر و تحول در آن به اخذ اجازه تصرف و انعقاد قرارداد با منابع طبیعی بر می گردد. مدیریت شهری محترم کیاسر بهتر از هر کسی باید در جریان باشند که بدون اذن از مالک نمی توان یک چوب در جائی کاشت.

 

در این راستا قدمهای مهمی چه در گذشته و خصوصأ در یک سال گذشته از طریق نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مقامات ارشد استانی٬ فرماندار مرکز استان٬ مسئولان ارشد استانی و شهرستانی، اداره کل میراث فرهنگی و سایر مدیران مرتبط برداشته شد و البته عملیات فنس کشی ۷۴ هکتار از محیط چشمه باداب سورت توسط میراث فرهنگی و چانه زنی های جدی در خصوص جذب اعتبار لازم صورت گرفته است.

 

برگزاری جلسه بسیار مهم در همین خصوص در محل استانداری مازندران با حضور نمایندگان مردم شریف ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی٬ فرماندار مرکز استان٬ مدیرکل محترم میراث فرهنگی٬ سایر مدیران کل مرتبط تصمیم گیر و نیز سرمایه گذاران مصمم و علاقمند از تهران در این همین زمینه در آستانه واگذاری این عرصه جذاب و دلپذیر و فراهم آوردن شرایط و امکانات رفاهی در شأن مردم منطقه و گردشگران و مسافران داخلی و خارجی می باشد.

 

پیگیری های هر روزه جناب آقای دکتر بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران و جناب آقای دکتر حسین زادگان فرماندار مرکز استان مازندران انجام شده و ان شاءالله بزودی شاهد شروع خوب عملیات ساماندهی این اثر جذاب و دلپذیر خواهیم بود.

 

دغدغه جدی مدیریت اجرائی ارشد شهرستان ساری در حوزه گردشگری از سطح مرکز استان فراتر رفته و با پیشنهاد هوشمندانه و آغاز طرح عظیم کرانه و کویر بین دو استان مازندران و سمنان نشان از مطالعه به روز و فراگیر در این حوزه است.

 

رضا مهدیان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساری

 

 

 

3 نظرات
  1. کیاسری می گوید

    باید به استحضار آقای مهدیان برسانیم که در این مورد حق با آقای انتظاری شهردار محترم کیاسر میباشد. و دلیلش هم این است که در ایام نوروز ۹۴ جناب آقای استاندار به اتفاق نماینده محترم وقت ساری آقای شجاعی و چند تا از مدیران کل استان برای کلنگ زنی پروژه های اورژانس و پلیس راه کیاسر و … به کیاسر تشریف آوردند در پایان کلنگ زنی مراسمی درسالن فنی وحرفه ای کیاسر برگزار شد که بحث سورت هم داغ شده بود آقای استاندار با گوشی خودشان با آقای بزرگ نیا تماس گرفته و گوشی را روی آیفون گذاشتند و همه حضار(حداقل ۸۰ نفر) شاهد بودند که آقای بزرگ نیا گفتند الان چند روزی که منابع طبیعی منطقه سورت را به ما واگذار کرده و ما از ۱۵ فروردین ۹۴ شروع به بهسازی منطقه سورت نموده وبرای گردشگری آن را آماده میکنیم.البته تا الآن بجز فنس که آن هم تاثیری نداشته کاری صورت نگرفته است. خلاصه اینکه آقای رییس گردشگری ساری بهانه منابع طبیعی نخ نما شده منبعد از از این بهانه ها استفاده نفرمایید.

  2. بشنو می گوید

    نمی دانم مسئولین چگونه وقت دارند که یک دفعه دکتر می شوند!

  3. یاسر می گوید

    خطاب به آقای انتظاری:
    شما پیگیر وضعیت اسفناک جاده منتهی به کیاسر و وضع نامطلوب آب شرب کیاسر باشید لازم نیست نگران سورت باشید. لابد می خواهید اینبار آن سیخ بلند تحت عنوان بلندترین پرچم ایران را بر روی پلکان های سورت بسازید!!! سورت باید به سرمایه گذار داده شود نه شهرداری شما با کلی بدهی. راستی داستان آن جریمه های نجومی دستگاه سنگ شکن را به کجا رساندید؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.