پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پارک تفریحی و بلوار در کیاسر احداث می شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، خلیل الله انتظاری در گفتگو با مهر یکی از مزیت‌های کیاسر را مبادی ورودی استان بودن برشمرد و افزود: کیاسر به‌عنوان ورودی جنوبی استان، سالانه محل تردد ۱۰ استان بوده و از این رو نیاز به جایگاه‌های ویژه‌ای همچون استراحتگاه و مجتمع‌های بین‌راهی دارد.

وی با بیان اینکه مسافری که از جنوب وارد استان مازندران می‌شود با منظره ناخوشایند زباله در این شهرستان مواجه می‌شود از این امر ابراز ناخرسندی کرد.

انتظاری به برنامه‌ریزی برای اسکان مسافران در این شهر اشاره کرد و از جمله اقدامات انجام شده را آماده‌سازی مدارس، مساجد و خانه‌های بوم‌گردی، افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها و شیفت شبانه‌روزی توزیع ارزاق عمومی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه کیاسر یک مکان بکر برای گردشگری است، افزود: در کتابچه گردشگری شهرستان، اکثر روستاها معرفی شده و امسال در اکثر روستاها مسافران خوبی داشته‌ایم.

شهردار کیاسر جمعیت ثابت کیاسر را ۸ هزار نفر برشمرد و افزود: اما در ایام تعطیلات مانند نوروز و تابستان این جمعیت به بیست هزار نفر نیز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کیاسر جزو معدود شهرها با مهاجرت معکوس است، بر معروف بودن سیفی‌جات کیاسر در کشور تأکید کرد و افزود: بسیاری از افراد دوباره به این شهرستان بازگشتند و در حال توسعه باغات خود هستند و ما نیز در سال گذشته جشنواره مواد کشاورزی را در شهرستان برگزار کرده‌ایم.

شهردار کیاسر از جمله اقدامات برای جذب گردشگران را نصب المان‌های سنتی همچون سماور آتشی، کشاورز و گردسوز برشمرد و افزود: همچنین اکنون، در حال ساخت یک بلوار به طول پنج کیلومتر هستیم که دو باند برای عبور ماشین و دو باند دیگر برای کالسکه و دوچرخه خواهد بود که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین از ساخت یک پارک تفریحی در ورودی شهر کیاسر خبر داد و افزود: این پارک مجموعه‌ای از بازارچه سنتی، رستوران، آسیاب و نانوایی سنتی خواهد بود که بودجه آن تصویب شده و اکنون موانع زمین آن نیز رفع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.