پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پارسال در مازندران ۷۱۹ میلمتر باران بارید

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران میزان بارش باران استان را درسال قبل ۷۱۹ میلمتر اعلام کرد که در مقایسه با سال ۹۳ میزان بارش ها دو درصد بیشتر شد.

 

احمد اسدی گفت که میزان بارش باران در این استان نسبت به دو بلندمدت ( ۱۵ تا ۳۰ سال) نیز حدود پنج درصد درسال ۹۴ بیشتر شد.

به گفته وی بیشترین بارش باران سال قبل مازندران با افزایش ۱۸ درصدی مربوط به شهرستان رامسر وکمترین میزان بارش نیز با ۱۵ درصد کاهش مربوط به بلده شهرستان نوربود.
کاهش ۳ درصدی باران مازندران درنیم سال زراعی جاری .

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران گفت که میزان بارش باران در فصل زراعی جاری( اول مهر۹۴ تا اول فروردین سال ۹۵) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن سه درصد کاهش یافت.

اسدی میزان بارش باران استان را در این مدت ۴۹۰ میلیمتر اعلام کرد که با وجود رشد شش درصدی نسبت به دوره بلندمدت، در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته (۹۴-۹۳) کاهش داشت.

به گفته وی براساس گزارش ایستگاه های هواشناسی سینوپتیک بیشترین بارش باران در سال زراعی جاری استان با ۲۲ درصد رشد مربوط به رامسر و کمترین میزان بارش ها نیز با ۲۲ درصد کاهش مربوط به بلده است.

وی اظهارداشت:براساس آخرین پیش‏بینی فصلی مرکز ملی اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور وضعیت بارش باران و دما در بهار سال جاری در این استان در حد نرمال خواهد بود.

وی راست آزمایی پیش بینی فصلی مرکز اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور را حدود ۷۰ درصد اعلام کرده است.

مازندران حدود ۵۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که ۱۰ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور مربوط به این استان شمال کشور است و این استان به تنهایی در تولید ۱۴ محصول رتبه برتر کشور را داراست.

براساس آمار جهاد کشاورزی خشکسالی در سال زراعی گذشته حدود دو هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.