پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقوع آتش سوزي مهيب جنگل در ارتفاعات چهارنو+ خبر تکمیلی

آقاي سيد عقيل ساداتي تيله بني، مدير محترم وبلاگ و انجمن فرهنگي آفتاب روستاي تيله بن در گفتگو با پايگاه خبري چهاردانگه نيوز از وقوع آتش سوزي مهيب جنگل در ارتفاعات چهارنو خبر داد.

1

 

 

ساعاتي پيش آقاي سيدعقيل ساداتي تيله بني، مدير وبلاگ و انجمن فرهنگي آفتاب روستاي تيله بن در گفتگو با پايگاه خبري چهاردانگه نيوز از وقوع آتش سوزي مهيب جنگل در ارتفاعات چهارنو خبر داد.

 

آقاي ساداتي گفت: اين آتش سوزي در جنگل هاي دامنه ي جنوبي ارتفاعات چهارنو و در پايين تر از امام زاده ابراهيم و در محدوده روستاي واوسر رخ داده است.

 

آقاي ساداتي ادامه داد: در پي وقوع اين آتش سوزي قبل از همه تعدادي از جوانان روستاهاي منطقه ي دوسرشمار با مشاهده ي دود غليظي كه از شدت آتش سوزي در آن منطقه حكايت داشت، بلافاصله به منطقه عزيمت كردند. بنا بر خبرهاي رسيده بعد از خبر دار كردن مقامات مسئول، ماموراني از محيط زيست و جنگلباني منطقه سريعاً به محل حادثه اعزام شده و آقاي اميني، بخشدار چهاردانگه هم با تماس با مسئولان در حال پيگيري اوضاع هستند.

 

وي ادامه داد: با توجه به روايت اهالي منطقه ي دوسرشمار و بوميان محل، شدت اين آتش سوزي به حدي است كه دود غليظي در آسمان منطقه مشاهده شده و شعله هاي آتش از منطقه ي دوسرشمار قابل مشاهده است و با توجه به باد گرمي كه در منطقه در حال وزيدن است، شدت و دامنه ي اين آتش سوزي را بيشتر كرده و احتمالاً نياز به امداد هوايي وجود دارد.

 

اين آتش سوزي از حدود ساعت 10:30 صبح آغاز شده و هنوز هم با توجه به وضعيت آب و هوايي منطقه در حال گسترش است. طبق روايت شاهدان عيني در ابتدا محوطه اي به وسعت 1000 تا 1500 متر مربع دچار حريق شده و به شدت بر وسعت آن افزوده مي شود. با توجه به مدت زمان وقوع اين حادثه و تا زمان نگارش اين خبر (ساعت 18:00) هنوز ماموران آتش نشاني عمليات مهار آتش را آغاز نكرده اند و در واقع نيروهاي بومي اولين كساني هستند كه خود را به منطقه رسانده اند.

 

هنوز علت و منشاء این حادثه مشخص نشده است. حدود دو سال پيش نيز در همين منطقه جنگل دچار حريق شده و آسيب ديده بود. با توجه به هواي بسيار گرم و باد گرمي كه در طي روزهاي اخير در منطقه وجود داشته، احتمال چنين آتش سوزي هايي هم وجود داشته كه متاسفانه با تاخير در مهار آن بخش وسيعي از جنگل هاي بكر منطقه در آتش سوخته و صدمات جبران ناپذيري به اكوسيتم و زندگي جانوري و گياهي منطقه وارد خواهد كرد.

 

…………………………………………………………………………….

 

خبر تکمیلی: مهار آتش سوزی در قسمتی از جنگل های چهارنو (منطقه نرو)

 

به گزارش تلسی و به نقل از آقای علی فولادی عضو شورای اسلامی روستای قلعه و یکی از شاهدان عینی، این آتش سوزی از ساعت 10 صبح امروز 30 تیر در این منطقه شروع شده و به محض دیدن دود غلیظ به این منطقه عزیمت کردند. آقایان علی فولادی، جواد بابایان و احسان نظری از اهالی روستای قلعه و پایین ده توانستند به تنهایی تا ساعت 5.30 پس از ظهر این آتش سوزی را به طور کامل مهار کنند. وسعت آتش سوزی تقریبا 1500 تا 2000 متر را در برداشت. بعد از مهار این آتش سوزی ماموران محیط بانی روستای قلعه و جنگل بانی خود را به این منطقه رساندند. اطلاعات تکمیلی تر به محض دریافت عکس به اطلاع اهالی خواهد رسید.

 

 

1 نظر
  1. موسوی فولادی می گوید

    باسلام و قبولی طاعات و عبادات
    با اجازه شما از این خبر برای وبلاگ فولادمحله نیوز استفاده گردید.

    ………………………………………………..

    چهاردانگه نيوز: با سلام و قبولي طاعات براي شما و همه ي اهالي خونگرم فولاد محله، باعث افتخار ماست. موفق و مويد باشيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.