پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقف نامه روستای ازنی (ملک امیرالمومنین (ع))- با قدمت 171 سال

روستای ازنی در 60 کیلومتری جنوب روستای ازنی واقع شده است. سه دانگ روستا توسط ملا عبدالله فرزند ملا مومن در سال 1265 ه ق وقف شده است تا در ایم ماه مبارک رمضان صرف اطعام شود. به همین دلیل روستای ازنی به ملک امیرالمومنین معروف است.

0

 

وقف که در بسياري از روايات اسلامي از ان به « صدقه جاريه » تعبير شده است داراي ثواب و فضيلت هاي فراواني است. حضرت صادق (عليه السّلام) فرمودند: « هنگامي که انسان مي ميرد، پرونده عمل او بسته مي شود مگر اينکه يکي از اين سه چيز از او باقي مانده باشد که در اين صورت پرونده اعمال او مفتوح و تا هنگامي که يکي از اين سه چيز وجود دارد اجر و ثواب در آن پرونده ثبت مي گردد:

 

1- صدقه جاريه (هر چيزي که مصدر و منبع عايدات و درآمدهايي است که در راه خير صرف مي شود).

2-  سنّت و رسم نيکي که در زمان حيات خود به تأسيس آن اقدام و پس از مرگ همچنان مورد عمل است.

3- فرزند صالحي که پس ازمرگ پدر و مادرش به ياد آنها است و براي آنان دعا مي کند ».

 

 از 29 آذر تا ششم دیماه  به نام هفته وقف نامگذاری شده است. در این راستا و گرامی داشت یاد و نام کسانی که این سنت حسنه را انجام دادند و نامشان را در تاریخ جاویدان نمودند، وقف نامه روستای ازنی ( ملک امیر المومنین) در پایگاه چهاردانگه ساری منتشر می شود. باشد که دوستان دیگر وقف نامه فراوان موجود در صندوقچه ها خانه های خود را برای زنده نگداشتن نام یاد واقفان نیک اندیش دراختیار پایگاه خبری چهاردانگه ساری  قرار دهند، تا آن را به نامشان منتشر نماییم.

 

براي مشاهده تصوير در اندازه بزرگتر روي آن كليك كنيد.

 

vaqf-nameh-Azni

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.