پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضع نمایان چهاردانگه بعد از 24 سال نمایندگی در مجلس!

اساسا کار نماینده مجلس چیست؟ خود نمایندگان که به قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای آن تاکید دارند. پس چرا همه نوع توقع می شود از نماینده داشت؟ آیا این موضوع به همین وعده های قبل از انتخابات مربوط می شود؟ یا رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی در روشن تر کردن موضوع مسئولانه عمل نکردند؟

18

 

entekhabat

 

سال 94 سال انتخابات مجلس است و مدتی است که تحرک در بین سیاسیون آغاز شده و گروه ها و طیف های مختلف در نشست های محفلی فعالیت های تبلیغاتی را آغاز کرده اند. از مجالس عزا و عروسی گرفته تا حضور در بین خانوادها به بهانه ی عید دیدنی! این رسم چندین ساله ای است که هر چهار سال یکبار رنگ و بوی غلیظ تری به خود می گیرد. تقریبا مردم عادی هم متوجه این موضوع شده اند و درگوشی و یا در جمع های خصوصی به کاندیداها بابت این رفتارشان ایراد می گیرند و نامزدهای احتمالی با وجود این همه حرف و حدیث، امسال را خاکی تر از تمام چهار سال گذشته در میان مردم حاضر شده و به نقد وضعیت فعلی می پردازند و بعضاً و عده وعیدهایی می دهند که از قبل مشخص است از عهده انجامش بر نمی آیند!

 

بخش چهاردانگه ساری یکی از قدیمی ترین بخش های مرکز استان بوده و همواره در جریانات سیاسی ساری نقش بی بدیلی ایفا کرده بطوری که در هر دوره ی انتخابات مجلس چهره های اثرگذار منطقه، خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده و اتفاقاً در اغلب دوره های گذشته صاحب کرسی در مجلس هم شدند و این موید توان بالای نیروی انسانی چهاردانگه نسبت به سایر بخش های ساری است. اما این نمایندگان که منتخب ملت شدند چقدر رضایت ولی نعمت هایشان را جلب کرده اند؟ آیا برای اهالی چهاردانگه فرقی هم می کند که از غیر از چهاردانگه نماینده ای انتخاب کنند؟ اساساً نماینده متعلق به سرزمینی است که در آن متولد شده و رشد کرده یا نماینده کل ملت به حساب می آید؟ اگر نماینده حوزه ی فعالیتش ملی است چرا در افکار عمومی جایگاهش بعضاً اینقدر کوچک و پایین انگاشته می شود که گویی باید همیشه در مراسم عزا و عروسی حضور داشته باشد و مردم به او دسترسی داشته باشند؟

 

از چهاردانگه فاصله نگیریم! براستی مطالبات به حق مردم را چه کسی باید فریاد بزند و آیا فریاد کافیست؟

 

نگارنده به سبب نسبت فامیلی با نماینده فعلی شاید نتواند نقد درستی از وضعیت موجود داشته باشد ولی سعی در روشن تر شدن موضوع می تواند فضا را برای انتخابات آتی مهیاتر کند.

 

از 9 دوره ی قبلی انتخابات، در 6 دوره نماینده منتخب ساری از کیاسر راهی مجلس شورای اسلامی شده و این مردم چهاردانگه همواره در این 24 سال منتظر اتفاقات خاص در منطقه از سوی موکلشان بوده اند و اکنون در سال پایانی دوره نهم این پرسش مطرح می شود آیا اتفاقی که منتظرش بودند، افتاده؟

 

اساساً کار نماینده مجلس چیست؟ وقتی خود نمایندگان به قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای آن تاکید دارند، پس چرا همه نوع توقع می شود از نماینده داشت؟

 

آیا این موضوع به همین وعده های قبل از انتخابات مربوط می شود؟ یا رسانه ها به عنوان افکار عمومی در روشن تر کردن موضوع مسئولانه عمل نکردند؟ یعنی زمانی که وعده های انتخاباتی کاندیداها را با آب و تاب منتشر می کنند با خود نمی گویند چطور آن کاندیدا می تواند وعده خود تحقق بخشد؟ آیا یک کاندیدای نمایندگی مجلس بر اساس قانون می تواند وعده ای بدهد که از شمول وظایف نمایندگی اش خارج است؟ آیا این وعده های بی اساس برای جلب آرای مردم، نوعی فریبکاری مردم  نمیشود و فریب افکار عمومی چه مجازاتی دارد؟ اینها همه سوالاتی است که در ذهن مردم شکل کرده و قطعاً پاسخ به هر کدام از آنها می تواند راهگشای آینده ی روشن باشد.

 

نماینده فقید شهرستان ساری حضرت آیت الله شجاعی (که پاییز سال گذشته به رحمت خدا پیوست) و پسر عموی ایشان سیدرمضان شجاعی نماینده فعلی ساری بیشترین حضور را در مجلس بین تمامی نمایندگان استان (به غیر از اقای اجمد ناطق نوری) دارند، اما بخش چهادرانگه را همچنان محروم خطاب می کنند! به نظر اشکال کار به نمایندگان و یا انتخاب مردم بر می گردد؟ آیا نماینده غیربومی و غیرکیاسری می توانست موثرتر از این آقایان کار کند؟ آیا در سه دوره ی اول، پنجم و ششم مجلس که از نمایندگان شهرستان ساری، غیرچهاردانگه ای بوده اند اقدام روشنی برای توسعه بخش چهاردانگه صورت گرفته بود؟  

 

namayandeh-kiasariمرحوم آیت الله شجاعی به عنوان روحانی مبارز و سابقه طولانی در انقلاب در دور دوم در اوج التهابات کشور وارد مجلس شد و در ادوار دیگر نیز با عنایت و همت همین مردم ایشان ردای نمایندگی مجلس را بر تن کرد تا اینکه در دوره ی هشتم با توجه به حضور نیروی جوان تر از ادامه رقابت کنار کشید و پسرعموی جوانش که سابقه بیش از یک دهه فعالیت در رسانه ی ملی، جایی که بیشترین تعامل را با مدیران ارشد استان داشته، وارد کارزار انتخابات شد. انصافاً هم با اقبال عمومی مواجه شد و در دو دوره ی متوالی راهی مجلس شده، اهل فن بوده، فضای مدیریتی را خوب می شناسد و تسلط کافی بر امور اجرایی دارند. اما آیا اتفاقی که انتظارش را داشتیم، افتاده است؟

 

آیا مردم شهرستان ساری به ویژه اهالی چهاردانگه از وضعیت موجود رضایت دارند؟ اینها را مردم در محافل عمومی بحث می کنند و تا اینجا نگارنده تحلیلی ارائه نکرده، لذا قضاوت کار ما نیست! اینها همه پرسش هایی است که باید در ادامه به دنبال پاسخی برای آن بود.

 

اما نکته ای که باید در پایان این یادداشت بدان اشاره کنم اینکه انتخاب نماینده از چهاردانگه قطعا فرصت برای منطقه بوده که شاید هم مردم هم نمایندگان به درستی از آن بهره نبردند و گمان نکنیم اگر غیر از این می شد اوضاع بهتر بود. ناگفتنی های بسیاری باقی مانده که انشاالله در طول یکسال پیش رو با مشارکت جمعی مخاطبین عزیز به آنها خواهیم پرداخت.

 

انشاالله در آینده نزدیک در این زمینه بیشتر با شما سخن خواهیم گفت.  

 

نویسنده: سیدروح الله شجاعی کیاسری

 

18 نظرات
  1. جوانان رشید می گوید

    با سلام! آقای نویسنده چه شده دست از سر شهرداری برداشتی؟ نگران نباش بزودی فردی می آید از جنس کیاسر با چهره مهربان ودلسوز مدیر و قاطع.
    آقای نویسنده چه شده دوره نمایندگی را مثل شهرداری تیز نقد نکردی؟

  2. اهنگري می گوید

    در هر دوره از انتخابات مجلس افراد زيادي از بخش چهاردانگه وارد رقابت انتخاباتي مي شوند ، به كانديداهاي محترم پيشنهاد مي شود نشستي دوستانه با هم داشته باشند و يك نفر از بين خود را انتخاب كنند و ديگران هم از ايشان حمايت كنند .
    كمترين حسن فرستادن نماينده بومي شناخت آن ها از وضع منطقه است .

    1. یکی می گوید

      با شناختی که از منطقه دارند ولی کار مفیدی برای منطقه انجام نمیدهند، چه فایده ای دارد!

  3. سیدعبدالله حسینی کیاسری می گوید

    چهاردانگه ای های عزیز سلام
    با آرزوی سالی سرشار از خیر وبرکت وخوشی برای همه شما عزیزان
    بنده حقیر به عنوان خدمتگزار کوچکی در حرفه اورژانس 115 از رخداد حوادث خونین جاده ای همانند همه شما عزیزان متاسفم اما نکته مهم این است که به پاسخ این سوال بیندیشیم که راه حل نهائی و اساسی این داستان غم انگیز که هر از چندگاه تکرار می شود چیست؟
    بعنوان یک کیاسری پیشنهاد میکنم که نشستی با میزبانی بدون تشریفات از طرف شورای شهر کیاسر در شهر کیاسر یا چهاردانگه ای های مقیم ساری در حسینیه چهاردانگه ای ها (راهبند ساری) برگزار شود و از همه بزرگان علمی، فرهنگی، حوزوی، سیاسی، ادبی، فعالان عرصه های خدمات اجتمایی و البته با حضور مسئولین دست اندرکار و مسئول شهرستانی و استانی مرتبط به راهسازی و با حضور همه علاقمندان چهاردانگه ای برگزار شود و با تشکیل هیات مدیره ای که مسئولیت بیان مشکلات را به نمایندگی از جمع و نیز پیگیری نتایج مصوب جلسه مزبور را برعهده داشته باشد، نسبت به عدم تکرار این گونه داستانهای تاسف بار چاره اندیشی شود.
    چه زیباتر خواهد شد اگر خانواده های داغدار حوادث جاده ای خصوصاً فرزندان یتیم مرحومین این حوادث نیز به جلسه دعوت شوند و کمیته برگزاری این مراسم از قبل کلیپ فیلمها و تصاویر مرتبط و سوگنامه خانواده محترم مرحومین این حوادث رانیز آماده نماید
    چکاد عزت و ایمان، کیاسر نگین قلب کوهستان، کیاسر
    بدان امید تا روزی شود ثبت بلند آوازه ایران، کیاسر

  4. سید روح الله شجاعی می گوید

    خدمت دوستان خوبم عرض می کنم بزودی در نشستی خبری نماینده ی ساری پاسخگوی سوالات و دغدغه های شما شهروندان کیاسری خواهد بود و قطعا از عملکرد 7 ساله نمایندگی دفاع خواهد کرد.
    شاید درج این یادداشت در آستانه این نشست منطقی به نظر نمی رسید تنها دلیلی که برای انتشار آن در آستانه نشست مذکور وجود داشت بیان نقطه نظرات شما عزیزان چهاردانگه ای بود. چرا که شما بیش از هر کسی می توانید از مشکلات و نارسایی های مناطق خود بگویید. و البته بهتر است دغدغه ها در چهارچوب وظایف نماینده طرح شود تا پاسخ روشنی برای آن یافت.
    همانطور که در مطلب فوق عنوان شد این یادداشت در راستای یادداشت قبلی برای شناسایی موانع رشد منطقه نگاشته شده و قطعا مشارکت جمعی شما می تواند کمک کار باشد.
    بهتر است حب و بغض شخصی را وارد مباحث ما نکنیم. همه ما در قبال منطقه وظیفه داریم و حتما در ادامه این سلسله یادداشت ها با تشریک مساعی به نتایج قابل توجهی خواهیم رسید.
    ضمن اینکه همکاران ما در چهاردانگه نیوز همواره آمادگی انتشار پاسخ مسئولین به سوالات مطروحه در این یادداشت ها را دارند. خصوصا آقای شهردار که ما ایشان را از جمع خودمان می دانیم.

  5. فدایی آیت الله شجاعی ره می گوید

    نگارنده که خودتان را شجاعی کیاسری نامیده اید؟ آیا گذاشتن عکس آیت الله شجاعی در کنار دکتر شجاعی و نوشتن یک متن مشترک عدالت است؟ آیت الله شجاعی مرد با بصیرت و شجاع و مردمی که هنوز مردم از عمق جانشان در غم فراق او مویه میکنند و به تعبیر بسیاری از بزرگان کشور سرمایه عظیم علمی و عملی اسلام بودند و در دوران قبل از انقلاب تا پای شهادت پیش رفتند در دوران نمایندگی در مجلس بخاطر مردم خون خوردند و بارها چه جسمی چه شخصیتی ترور شدند را اینگونه در بحث های انتخاباتی خود وارد کردن سو استفاده از نام ایشان نیست؟ شخصیتی که برای بسیاری از سیاست مداران معلم اخلاق سیاسی است و آموزگار دین است و الگوی مردم شناسی و مردم سالاری بود باید در یک قاب مشترک قرار دهید تا نماینده مورد نظرتان را تبلیغ کنید؟ آیت الله شجاعی به چه کسی وعده داد؟ کجا و چه زمانی از مردم رای خواست و گدایی رای کرد؟ بنده تمام عمرم را در کنار ایشان و مشغول خدمت خالصانه به ایشان و اهداف ایشان بودم و امروز هم خانه نشینم چون بعد از ایشان دیگر کلمه مردم برای من شاهنامه غم است. در هر کتابی غیر از کتابی که ایشان در عمر پر برکت خود ورق میزدند مردم را برجسته ندیدم و مردم تنها موجوداتی برای کسب رای بودند. ایشان در چه زمانی قبل از انتخابات نشست خبری میگذاشتند؟ دفاع میکردند؟ موانع رشد چهاردانگه را نیز ای کاش از ایشان قبل از فوتشان می پرسیدید تا به شما بگوید. واقعا به دنبال چه هستید که اینگونه عکس ایشان را در اینگونه قاب ها قرار میدهید؟ مشکل اول چهاردانگه را در خودتان جستجو کنید که بزرگانتان را کوچک و کوچکانتان را بزرگ میکنید.
    …………………………………………………
    چهاردانگه نیوز: دوست گرامی سلام. در این مقاله سعی شده است به 24 سال حضور کیاسری ها به نمایندگی از شهرستان ساری در مجلس پرداخته شود و وضعیت فعلی چهاردانگه با حضور فرزندانش در مجلس هنوز هم بسیار نامطلوب می باشد. این گونه مقاله ها نه تبلیغ برای نماینده فعلی جناب دکتر شجاعی می باشد و نه عیب و ایراد گرفتن بر عملکرد زنده یاد آیت الله شجاعی. در کنار هم قراردادن عکس دو یا چند شخصیت که در یک یا چند موضوع مورد بحث در مقاله مشترکاً نقد می شوند، امری رایج در عرصه خبررسانی می باشد. امیدواریم دفاع از یک شخصیت به تخریب سایر شخصیتها نیانجامد. هم آیت الله شجاعی و هم دکتر شجاعی از سرمایه های چهاردانگه و شهرستان ساری بوده و برای ما و مردم نیز عزیز هستند. آنچه وظیفه رسانه می باشد اطلاع رسانی و باب جدیدی در نقد عملکرد مسئولان می باشد.

    1. علی فدایی می گوید

      باتشکراز سایت وزین
      از درج چنین نظرات غیرمنطقی خودداری کنید

  6. جوان کیاسری می گوید

    عرض سلام خدمت چهاردانگه ای های عزیز همچنین نویسنده این مقاله
    براستی که چه نیکو نوشتی آقای شجاعی که البته با توجه به سوابقی که از شما خبر داریم نوشتن یادداشتی اینچنین از شما زیاد هم دور از ذهن نبود چرا که خودتان در بطن این قضایا هستید و رسالت واقعی کارتان هم نمایان کردن این حقایق است. واقعا چرا شعارهایی داده میشود که نمی گوییم دستیابی به آن ،که حتی در مسیر آن هم نمیتوانیم حرکت کنیم تنها افتخار ما کیاسریها این است که بچه محل هایمان نماینده اند اما کارهای خیلی ضروری را نتوانستند انجام دهند. امیدوارم دوستان حداقل طاقت پذیرش نقد را داشته باشند و سعی خودشان را بکنند ما به همین اندک دلخوشیم البته امیدوارم نقدهای جسورانه تر از اینها را هم از شما ببینیم بدون هیچ حب وبغضی.

  7. قاسم نوده می گوید

    با عرض سلام. آقای سید روح الله شجاعی عزیز …باید متذکر شوم این آقا میداند که چه برای چهاردانگه کاری بکنند و چه کاری نکنند حداقل دو هزار رأی را از این منطقه خواهند داشت از خیر سری بعضی از آدمهای متعصب و بیسواد و البته منفعت طلب پس. این آقا میره جاهای دیگر کار میکنه و آرا خود را بالا میبره. مانند فرح آباد ساری و …. که کار هم انجام داد و خیلی هم ازش راضی هستند ما بیست و چهار سال به این آقایون فرصت دادیم، آین آقایون هم آزمایش خودشونو پس دادند. یادمان باشد همشهریهای ما که در این جاده کیاسر یا درمانگاه کیاسر جانشون از دست دادند خیلی عزیزتر از نمایندگانی هستند که هیچ کاری برای ما نکردند ….. اندکی تامل لازم است. با تشکر

  8. سید روح الله شجاعی می گوید

    عرض ادب و احترام خدمت دوستان خوبم.
    چند نکته جهت یادآوری
    اول اینکه من در در این یادداشت سعی کردم با طرح چند پرسش ادامه بحث را باشما مخاطبین عزیز مشارکت کنم.
    بعد هم به توانایی نیروی انسانی بالا در چهاردانگه اشاره کردم و مقدمه ابتدایی شاید در مورد این آقایان نماینده مصداق کمتری داشته و غرض حال اینروزهای کاندیداهای انتخابات مجلس است که بعضا سابقه 5 سال مدیریت در یک بخش کوچک را نداشته چه رسد به صلاحیت پوشیدن ردای نمایندگی!
    نکته سوم اینکه این یادداشت خدای ناکرده به هیچ عنوان در جهت تخریب شخصیت آیت ا.. فقید یا نماینده فعلی صورت نگرفته و خواننده خود می تواند برداشت مستقلی از موضوع داشته باشد. ما در این یادداشت خواستیم ببینیم با وجود انتخاب افرادی در این سطح چرا چهاردانگه در سطح فعلی است؟
    به نظر این نکته باید مورد توجه قرار گیرد!
    و خیلی ساده انگارانه است که فکر کنیم آقایان شجاعی باید برای مثلا 5000 تا رای برای زادگاهشان تلاش می کردند. این بزرگواران متعلق به این آب و خاک بوده و حتما تلاش های درخور توجهی هم داشته اند. اما چرا چهاردانگه را محروم خطاب می کنیم؟
    من در صلاحیت علمی و توانایی نمایندگان قبلی و فعلی تشکیک نکردم. فقط چند پرسش ساده طرح کردم!
    خبرهای از گوشه وکنار به گوش می رسد مبنی بر سوء استفاده از این یادداشت در جهت منافع کاندیداهای خاص، من تاکید موکد دارم بنده با وجود نسبت فامیلی وظیفه دارم نسبت به دغدغه افکار عمومی پیگیر باشم. اینکه یک عده این یادداشت را در مخالفت من با آقایان نماینده عنوان می کنند باید در طرز فکرشان تجدید نظر کنند.

  9. لنگر می گوید

    با عرض سلام. آقای سیدروح الله شجاعی
    هنوز یادم هست که آقای سیدرمضان شجاعی در تبلیغات انتخاباتی خودشان در مسجد امام حسن عسکری بلوار کشاورز ساری میگفت: من به خاطر شما مردم و درخواست بزرگان شهر ساری پا به عرصه انتخابات گذاشتم وگرنه من پیشنهادهای زیادی برای پستهای دیگر دارم…
    ولی امروز احساس میکنم نمایندگان شهرم ساری در سخنان خودشان در صحن مجلس و یا در نقد و انتقاد از دولت طوری رفتار میکنند که هر شهروندی احساس میکند نمایندگان ما بیشتر سیاست زده هستند تا سیاسی! و یا بیشتر در این فکر هستند که مبادا با نطقشان موجب رنجش وزیری یا … شوند. نماینده ای که در شهر خودش از مردم زادگاهش کیاسر احساس هراس میکند و نمیگذارد مردم و خبرنگاران بعد از سالها از یک وزیر مشکلاتشان را در میان بگذارند به نظر شما به فکر …
    تشکر.

  10. azad می گوید

    این مقاله یک صفحه خالی در اختیار ما گذاشته است که سئوالات خود را طرح کنیم. اما در این بخش و تقریبا سئوالی دیده نشد.
    به هر حال و لااقل به همان اندازه که نماینده ای از دودانگه و …. به دلیل بومی بودن طرفدارانی دارد، جناب آقای دکتر شجاعی نیز طرفدارانی داشته و به هر صورت رای مردم نیز گواه بر آن است. ارائه سئوال منطقی ترین راه احترام به کلیه طرفداران و همچنین منقدان یک نماینده است.
    سئوال بنده از آقای دکتر شجاعی و همچنین آقای مهندس دامادی این است که چه فعالیتی برای دفن غیر علمی و غیر منطقی زباله های شهرستان ساری در منطقه پشتکوه به انجام رسانده اید.

  11. ناشناس می گوید

    چه فایده ای که کیاسر با این همه قدرت در مجلس هنوز محروم است . این نشان دهنده ی کم کاری نمایندگان بومی نیست ؟
    ایا اقایان نماینده کیاسری به وعده های خود عمل کردند ؟

  12. اتابک می گوید

    بادرود. گاه مامیتوانیم همه را فریب دهیم جز خودمان را . چنانکه گاه هیچ کس را فریب نمیدهیم جز خودمان را .

  13. م.کیاسری می گوید

    بسمه تعالی
    آقای سید روح الله شجاعی سلام
    تا آنجائیکه سن ما قد می دهد و شجاعتی که از مرحوم آیت الله سید حسن شجاعی سراغ داریم ایشان اگر می خواستند از شخصی حمایت کنند از کسی نمی ترسیدند ، نمونه بارز آن حمایت از مرحوم دامادی بود که بارها و بارها در سخنرانی های تبلیغاتی ، خود و مرحوم دامادی را به عنوان تیر و گمان نام می بردند و از طرفداران خود می خواستند که برای برش بیشتر به هردوی آنها رأی بدهند . مردم چهاردانگه نیز به ایشان لبیک گفته و رأی این دو نفر در چهاردانگه تقریبا به یک اندازه بود هرچند دودانگه در یک دوره جوری دیگر عمل کرده بود و آقای شجاعی برخلاف اقای دامادی در مرحله دوم به مجلس راه یافت .
    مقصود اینکه مرحوم آیت الله شجاعی هیج جا چه شفاهی و چه کتبی اعلام نکرد به خاطر پسر عموی جوانش کنار کشید و در تهران کاندید شد یا در کلامی از ایشان حمایت کرده باشد که طرفدازان او به پسر عمویش رآی دهند و الا آقای دکتر در پوسترها و برشورهای تبلیغاتی یا هفته نامه همولایتی خود از آنها استفاده می کرد.

    1. سید روح الله شجاعی می گوید

      ممنونم از تذکر شما.
      اما در این یادداشت نکات مهم تری هم بود که کاش بدان هم توجه می شد.
      مقصود از این یادداشت شروعی برای بازخوانی مشکلات منطقه چهاردانگه بود کاش در این زمینه دوستان اظهار نظر می کردند. والا ما به هر دوی این عزیزان ارادت ویژه داریم.

  14. م.کیاسری می گوید

    سید سلام. فرمودید نکات مهم تری! چشم!
    مردم هم می دانند بر اساس قانون اساسی، وظایف نمایندگان محترم چیست؟ اما چرا همه نوع توقع می شود از نماینده داشت؟ این برمی گردد به اعمالی که نمایندگان محترم خارج از شرح وظایف، ایثارگرانه در قبال فدائیان خودشان انجام می دهند تا در دوره های بعد راحت تر بر کرسی سبز مجلس تکیه زنند.
    سید! وقتی می بینیم که در انتخاب مسئولین از استان گرفته تا بخش حتی مدیریت یک مدرسه، نماینده فعالانه نقش دارد و استیضاح وزیر اهرم هر نماینده هست! نتیجه می گیریم وکیل مان می تواند.
    وقتی می بینیم که برای عزل مسئولی یا اخراج شخصی از سمتی و یا حتی از کاری بخاطر خشنودی جمعی از طرفدارانش نماینده فعالانه نقش دارد! نتیجه می گیریم وکیل مان می تواند.
    وقتی می بینیم که بستگان و افراد ستادهای انتخاباتی نمایندگان از رنج بیکاری فرزندان خود راحت می شوند! نتیجه می گیریم وکیل مان می تواند.
    وقتی می بینیم که ….. نتیجه می گیریم وکیل مان می تواند.
    برای یکایک این موارد می توانم مصداق بیاورم. اما لازم نیست! چرا که همه می دانند.
    سید! مرقوم فرموده اید: رسانه ها به عنوان افکار عمومی در روشن تر کردن موضوع مسئولانه عمل نکردند؟
    وقتی رسانه ها خبر از همت نماینده ای در انجام پروژه ای را درج می کنند می دانند که وعده ها می توانند عملیاتی شوند.
    وقتی رسانه ها خبر از اهداء وسیله ای به نهادی توسط نماینده ای را درج می کنند می دانند که وعده ها می توانند عملیاتی شوند؛ لذا وعیدها را با آب و تاب منتشر می کنند.
    خلاصه اینکه وقتی آقای دکتر شجاعی خبر از عدم استفاده از ظرفیت نمایندگی اش
    توسط شوراهای بخش و شهر کیاسر می دهد، پس ظرفیتی هست.
    حال شما بفرمایید آیا مردم وفادار ما که در همه صحنه های انقلاب به خصوص انتخابات حضور پر رنگ دارند، نباید از نماینده ای که انتخاب می کنند توقع داشته باشند؟
    مردم وکیل را از خودشان می دانند تا در طول دوران نمایندگی به هر بهانه ای باعث دلگرمی آنها باشند
    درست می فرمایید هر چه که به انتخابات نزدیک تر می شویم به حرکت خاکی و امید دهنده هر فردی از وکیل گرفته تا افراد عادی مشکوک می شویم
    – حتما می خواهد وکیل شود.
    سید! بخش چهاردانگه را محروم خطاب می کنند! و خواهند کرد! فرقی نمی کند نماینده از منطقه باشد یا نباشد! به قول شما این را سالهاست تجربه می کنیم.
    اما ما وظیفه داریم و عمل می کنیم و دلخوشیم که انشاالله،انشاالله،انشاالله بار دیگر نماینده از منطقه ما که چه عرض کنم از شهرمان کیاسر انتخاب شود تا فرصت ها ایجاد شود و مردم و مسئولین با همدلی و همزبان منطقه را توسعه بخشند.
    بنده هم به یک اندازه برای هر دو بزرگوار احترام قائل هستم و مانند دیگران بی صبرانه منتظر آینده نزدیکی که قول داده اید می نشینم.

    1. سید روح الله شجاعی می گوید

      دوست عزیز و گرامی م. کیاسری عزیز. ممنون از حسن نظر شما به این یادداشت. جهت روشن تر شدن بحث توجه شما را به چند نکته جلب می کنم.
      1- ما در این یادداشت و سایر مصاحبه ها و گفتارمان سعی می کنیم صادقانه با شما سخن بگوییم و به اندازه ی درک و فهم مان حرف می زنیم. پس هیچگاه در مورد هیچ موضوعی قضاوت نکرده و نخواهیم کرد! چون اساساً قضاوت با شماست و رسانه کارش تنویر افکار عمومی.
      2- در این یادداشت به چند نکته اشاره شده، از جمله هوشیاری مردم و اینکه امسال که سال پایانی 4 ساله نمایندگی است مردم بیشتر مطالباتشان را مطالبه می کنند در صورتی که پاسخ به مردم حق آنهاست و سال اول و آخر نمی شناسد! پس همواره باید پیگیر مطالبات مردم باشیم.
      3- در این یادداشت و سایر دفعاتی که با همولایتی های عزیزم سخن گفتم به توانایی های بالای مردمان سرزمینم اشاره کردم و این کلام را در سخن مسئولین هم می توانید ببینید. حال اینکه چرا افراد موثر در منطقه تاثیرشان را نمی بینیم باید در خودمان جستجو کنیم. دوست دارم در این زمینه بیشتر سخن بگویید. توصیه می کنم مصاحبه با امام جمعه محترم را مطالعه کنید پاسخ این پرسش را می یابید.
      4- در خصوص رسانه ها خیلی شفاف عرض کردم بخشی از کاستی ها و انتظارات را خود ما رسانه ها بدان دامن می زنیم و خودم و هم صنفی های خودم را نقد کردم.
      5- در خصوص توانایی حضرات شجاعی نه من بلکه همه مردم به توانایی بزرگواران معترف اند اما چرا بکار منطقه نیامده این هم مسئله مهمی است. بخشی از این مسئله را جناب آقای نماینده در مصاحبه با اهالی رسانه تشریح کردند.
      6- در قسمت انتهای این یادداشت اشاره کردم که فکر نکنیم اگر غیر از این می شد اوضاع بهتر می شد که در سه دوره که نماینده از منطقه نداشتیم سایه نماینده را هم در منطقه ندیدیم، چه برسد به مطالبه حق! شاید شما یادتان باشد و اگر اوضاع بهتر بود بفرمایید. شاید سن من قد ندهد!!!!
      7- اما در مورد اظهار نظر شما باید عرض کنم تا حدودی همراه با انصاف سخن گفتید در برخی موارد هم بی انصافی هایی داشتید ولی از حسن ظن شما به این یادداشت کمال تشکر را دارم و از شما تقاضا دارم سلسله یادداشت های ما را دنبال کنید شاید به نتایج جالبی برسید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.