پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

« وستمین » چهاردانگه بزرگترین شهر کشف شده تاریخی در مازندران است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، دلاور بزرگ نیا ظهر شنبه در نشست فعالان اقتصادی گفت: استان مازندران استان تاریخ، فرهنگ و طبیعت سحرانگیز که پیش از ورود آریایی‌ها دارای مدنیت بوده و شاهد مثال آن وجود سکونت‌گاه‌های بشری نزدیک به ده هزار سال پیش در غارهای هوتو، کمربند و گمیشان و همچنین، سایت وستمین با سایقه ۲۰۰۰ ساله بزرگ‌ترین شهر کشف شده دوره پارتی است.

وی با بیان اینکه همنشینی کوه، جنگل و دریا زیبایی فوق‌العاده‌ای به مازندران داده، افزود: جنگل‌های پهن برگ و باستانی با قدمت ۲۰ میلیون ساله که خودشان خود را احیا کرده‌اند؛ یکی از جاذبه‌هایی است که می‌تواند برای گردشگران و طبیعت‌گردان دیگر کشورها همچون فنلاند بسیار دیدنی باشد.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه ۵۲ اثر از آثار صنایع دستی استان نشان مرغوبیت ملی و حتی جهانی یونسکو را دارند، افزود:ما یکی از بزرگ‌ترین بازارهای صنایع دستی را دارا هستیم اما در برندسازی و بسته‌بندی این محصولات هنوز نوپا هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیمه جنوبی البرز قابلیت گردشگری زمستانی را داراست، از بهره‌مندی از تجربیات کشور فنلاند در این زمینه و سرمایه‌گذاری آنها در این حوزه استقبال و ابراز خرسندی کرد.

بزرگ نیا گفت: شهر رامسر کاندیدای ثبت جهانی است و در حل حاضر در حال آماده‌سازی زمینه‌های آن هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.