پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر نیرو: 9500 میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق در مازندران در دست اجرا است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، رضا اردکانیان امروز در بازدید از سد گلورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‌طور کلی حدود 68 پروژ آب، برق و فاضلاب با اعتبار حدود 9500 میلیارد تومان در مازندران در حال اجرا بوده که به صورت متوسط تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا سال 1400 همه این طرح‌ها به بهره بر داری می‌رسد.

وی از افتتاح و بهره برداری چند پروژه این استان و اینکه مردم مازندران از به ثمر رسیدن این پروژه‌ها رضایتمند هستند، افزود: توفیقی حاصل شد که با حضور استاندار مازندران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین مربوطه بتوانیم طی این دو روز پروژه های را در راستای خدمت رسانی به مردم مازندران افتتاح کنیم.

اردکانیان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از طرح های اجرا شده در مازندران گفت: حدود 68 پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار حدود 9500 میلیارد تومان در این استان در حال اجراست که بطور متوسط تاکنون60 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا سال 1400 همه این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه اجرای اینگونه پروژه‌ها تاثیر مهمی در وضعیت استان خواهد داشت اضافه کرد:  از 13 پروژه استان بازدید که در این بازدیدها پروژه‌های افتتاح و به بهره برداری رسید و پروژه‌های دیگر نیز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وزیر نیرو به پروژه مهم استان اشاره کرد و گفت: از جمله پروژه‌های مازندران در بخش برق، نیروگاه کاسپین بود که اولین نیروگاه گازی کلاسf کشور محسوب می‌شود که بیشترین راندمان را خواهد داشت و با توجه به مختصات نیروگاه بویژه در منطقه سرسبز مازندران، بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارد و امیدواریم واحد بخار آن نیز هر چه زودتر مطابق برنامه به مرحله اجرا دربیاید.

وی  ادامه داد: همچنین سه پست به بهره برداری رسید که دستاورد مهمی در کنترل ولتاژ یا کاهش افت ولتاژ برق دارد و می توان در این خصوص گفت که این 3 پست در جهت آسایش مردم و آسیب ندیدن ادوات برقی نقش بسزایی دارند.

اردکانیان اضافه کرد: در ارتباط با بخش آب نیز برنامه ما در این حوزه نیز گسترده است که در حال حاضر دو تصفیه خانه مهم آب یکی در شهر ساری و دیگری در شهر بابل و همچنین تصفیه خانه بزرگ فاضلاب ساری در حال اجرا است و امیدورایم این طرح ها با سرعت بیشتری پیش برود تا مطابق برنامه در آذرماه امسال آنها را به بهره برداری برسانیم.

وزیر نیرو گفت: پروژه‌های سدسازی استان وضعیت خوبی دارد ولی به جهت محدودیت منابع مالی اجرای عملیاتی این پروژه ها با کندی مواجه است که باید از طرق مختلف منابع مالی آن هر چه زودتر فراهم شود.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.