پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر آموزش و پرورش: 30 درصد فضاهای آموزشی کشور غیرایمن است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، سید محمد بطحایی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: آموزش و پرورش همواره با چالش‌های متعددی مواجه بوده و در سالهای آینده و موج آن از مهر 97 شروع شده است.

وی افزود: اکنون با رشد شش درصدی دانش آموز مواجه شدیم و در شش سال آینده با افزایش 16 میلیونی دانش آموز مواجه هستیم که در 15 سال اخیر بی سابقه بوده و مهم‌ترین تاثیر آن این است نظام آموزشی 12 ساله شده است و 350 هزار دانش آموز اضافه شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مهر امسال، 60 هزار نفر فرهنگی بازنشسته می‌شوند و تا دو سال آینده به 85 هزار نفر می رسد، گفت: متاسفانه 30 درصد فضای آموزشی کشور غیر ایمن است و مدارسی بوده که برای دانش آموزان خطر آفرین است از 100 هزار کلاس درس 30 هزار کلاس غیر ایمن است.

بطحایی گفت: چالش بسیار جدی اختلالی که در بودجه آموزش و پرورش وجود دارد که دارد، 99 درصد بودجه استانی ما فقط حقوق و مزایای کارکنان است. این‌چالش‌ها باعث شده نتوانیم به کیفیت بیشتر توجه کنیم و نیاز است از این چالش‌ها به سرعت عبور کنیم.

وی گفت: بودجه آموزش و پرورش ما در استانها اختصاصی شده ‌و موافقت نامه با سازمان مدیریت استان منعقد می‌شود. با خرید خدمات نیرو بر اساس نیاز استان موافق هستم و نیروی انسانی وزارتخانه مراحل اداری آن انجام و ردیف بودجه برای آن نیز در نظر گرفته شده است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.