پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر آموزش و پرورش در نوشهر: 14 میلیون دانش‌آموز روانه کلاس درس می‌شوند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوشهر، سید‌محمد بطحایی ظهر امروز در در گردهمایی بزرگ فرهنگیان شهرستان‌های نوشهر، چالوس، کلاردشت و بخش کجور اظهار داشت: مدرسه محوری باید جایگاه خود را پیدا کند و تا زمانی‌که مدرسه و مدیریت آن در اولویت قرار نگیرد شاهد تحول نخواهیم بود.

وی با اشاره به خانواده یک میلیون و 700 هزار نفری آموزش و پرورش گفت: مدارس برای میزبانی از بیش از 14 میلیون دانش‌آموز مهیا شده ‌و وقت آن رسیده تا عصا را از زیربغل مدیریت مدارس برداریم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ایران جزو معدود کشور‌هایی است که باید به پیشینه کهن تمدنی خود ببالد و سابقه آموزش و پرورش رسمی آن به بیش 100 سال می‌رسد.

کمبود نیروی انسانی متخصص در مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این همایش گفت: در  مازندران در مدارس کار و دانش و فنی و حرفه ای با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم.

عسگری نیکزاد افزود: وضعیت نیروی انسانی مازندران بدین صورت است که دانش آموزان ما چهار هزار و 868 مدرسه داریم حدود 37 هزار دانش آموز داریم و 39 هزار فرهنگی در استان خدمات می دهند.

وی گفت: سن کاری همکاران فرهنگی در مازندران زیر 10 سال9 هزار نفر 10 تا 20 سال شش هزار نفر و 24 هزار نیروی فرفنگی بالای 20 سال سابقه است و 62 درصد بالای 20 سال سابقه هستند. تا سال 1400، دوازده هزار نفر خروجی نیروی فرهنگی خواهیم داشت و بازنشسته خواهند شد.

نیکزاد بیان داشت: مشکلی که وجود دارد این است نیروی متخصص برای مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نداریم و توقع داریم دستور بکار گیری نیروی خرید خدمات صادر شود.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.