پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنرمندان صنایع دستی شرق مازندران تقدیر شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، در هفتمین آیین هنرماه با رونمایی از کاشی ماندگار استاد محمدرضا اسحاقی چهره شناخته شده کشوری در موسیقی از اساتید برجسته شرق  مازندران، استاد قنبر رجبی در نمدبافی، علی اکبر درستکار در منبت و رمضانعلی قاسمی تیرتاشی در لاک تراشی و ۱۵ هنرمند صنایع دستی در شرق مازندران تجلیل شد

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران عصر شنبه در هفتمین همایش و آیین ” هنر ماه” با هدف نکوداشت هنرمندان و اساتید بنام صنایع دستی و بومی شرق مازندران در سالن بصیرت ارشاد بهشهر افزود: استان مازندران دارای ظرفیت های فراوان در گردشگری و صنایع دستی و میراثی است و شرق استان در این بخش سرآمد است.

وی بیان داشت: ظرفیت میراثی در استان مازندران فراوان است و باید به خود ببالیم و در این بخش با تلاش بیشتری برای شناساندن آثار و فرهنگ میراثی وارد عمل شویم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در گذشته گردشگری مورد توجه ویژه بود و میراث و صنایع دستی به دلیل نبود بودجه مورد توجه نبود.

فرزانه افزود: انتظار است که میراث و صنایع دستی در شرق مازندران حمایت شده و به گردش درآید و این هنر به مردم شناسانده شود و باید از همه ظرفیت ها برای شناساندن این مهم استفاده شود.

وی با بیان اینکه در شرق استان مازندران با توجه به ظرفیت های فراوان در صنایع دستی، گردشگری و آثار میراثی دارای ظرفیت های مهمی هستیم که باید به همه این مقوله ها توجه شود و باید هنرمند حمایت شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی از جمله برنامه های مهم ما در شرق مازندران است  که این کار در هوتو بهشهر راه اندازی شده و باید در نکا و گلوگاه هم با کمک مسئولان به این سمت حرکت کرده و گام برداریم تا این هنر به مردم بدرستی شناسانده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.